Business Development Rep

Hungarian translation: üzletfejlesztési munkatárs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Business Development Rep
Hungarian translation:üzletfejlesztési munkatárs
Entered by: Zsuzsa Berenyi

21:39 Oct 27, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / job title
English term or phrase: Business Development Rep
A Business Development Representative is accountable for identifying and nurturing new and existing clients. Working in close cooperation with our Direct Sales Professionals, you will prospect potential clients, provide product and services information, and arrange for the on-line demonstration of our highly regarded database and analysis software. A large portion of the workday is spent in telephone and email contact with prospective and existing clients. This entry-level, one-to-one marketing and customer contact position will enable you to develop the foundation of your career in sales, and related areas of the human resources, database product, business software and business services industry.
Zsuzsa Berenyi
Hungary
üzletfejlesztési munkatárs
Explanation:
Én erre a semlegesebb titulusra szavaznék inkább. Igaz, hogy az ügyfelekkel tartja a kapcsolatot (az értékesítési munkatársakhoz hasonlóan), de nem házalóként; a leírás szerint marketing és ügyfélkapcsolat a fő tevékenységi köre, tehát nem kifejezetten kereskedő.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Köszönöm a segítségeteket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8üzletfejlesztési munkatárs
Andrea Szabados
5 +3üzletfejlesztési képviselő
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 4





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
business development rep
üzletfejlesztési képviselő


Explanation:
A biz. dev. az üzletfejlesztés, a rep pedig itt a "házaló ügynököt" jelenti, ami européer módon e pozícióban általában képviselő.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ekiss: Így van, és így is rövidítik (rep.: képviselő)
1 hr

agree  Zsuzsa Bedo
7 hrs

agree  Krisztina Lelik
8 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
business development rep
üzletfejlesztési munkatárs


Explanation:
Én erre a semlegesebb titulusra szavaznék inkább. Igaz, hogy az ügyfelekkel tartja a kapcsolatot (az értékesítési munkatársakhoz hasonlóan), de nem házalóként; a leírás szerint marketing és ügyfélkapcsolat a fő tevékenységi köre, tehát nem kifejezetten kereskedő.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Köszönöm a segítségeteket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: a magyar terminológiának inkább ez felel meg (a rep csak arra utal, hogy joga van a vállalat érdekében eljárni - angolul a bróker pl. securities rep, erre szól a képesítése, aztán a beosztástól függ, h salesman vagy trader)
58 mins

agree  Gusztáv Jánvári: Ez is jó, egyébként pedig a pre-sales-es és a technical account manager keveréke a leírás szerint. Vannak cégek, akik munkatársnak nevezik, de akik húdemarketingesek és húdeamcsik, azok minimum képviselőnek, esetleg konzulensnek.
9 hrs

agree  ilaszlo
10 hrs

agree  hollowman (X)
11 hrs

agree  Katalin Szilárd
13 hrs

agree  Iosif JUHASZ
14 hrs

agree  Judith Kiraly
16 hrs

agree  Tradeuro Language Services
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search