line manager

Hungarian translation: felettes

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:line manager
Hungarian translation:felettes
Entered by: ibookg4

15:38 Dec 3, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: line manager
egy céges hierarchián belül: egység vezető/menedzser????
ibookg4
felettes
Explanation:
szerintem a közvetlen főnök
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4felettes
Eva Blanar
4járat vezető
Andras Szekany
3üzletág-menedzser
Andrea Szabados
3üzletág-vezető
Katalin Sandor


Discussion entries: 7





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
üzletág-vezető


Explanation:
Nyilván cég-függő, hogy hogy neveznék. Ez is egy lehetőség. Vagy üzletág-igazgató.

Katalin Sandor
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
felettes


Explanation:
szerintem a közvetlen főnök

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 143
Grading comment
Köszi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kathrin.B
1 hr

agree  Orsolya Mance: Mindenképpen a közvetlen főnök, és nem egy távolabbi nagyfőnök. Én a közvetlen felettest szoktam használni.
4 hrs

agree  juvera
7 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
11 hrs

neutral  Andrea Szabados: Az a problémám ezzel, hogy a felettes mindig viszonyítás kérdése. A line manager pedig egy objektív beosztás, ugyanúgy lehet valakinek a beosztottja, mint másvalakinek a felettese, és a másik line managerrel egyenrangú. Ez áll az illető névjegyén, nem?
2 days 6 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
járat vezető


Explanation:
a cég fuvarozással foglalkozik. Hacsak nem Mucsa-Felső, akkor vannak járatai (mondjuk, Budapest - Hamburg kikötő - 1 nap!). Az ilyen járatokat külön kezelik, 1 ilyen vezetője a line manager.

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 42

2 days 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
üzletág-menedzser


Explanation:
Rendszeresen fordítok a Harvard Business Review magyar kiadásába, és a szerkesztőség nagyon szigorúan betartatja a menedzsment témakörben előforduló szakkifejezések pontos fordítását. Az alapvető irányelvek tartalmazzák, hogy a menedzser nem egyenlő a vezetéssel, és a menedzser nem vezető. Bár gyakran szinonimaként használják a magyar üzleti életben, elkülönül a két funkció.

Idézek:
"Menedzsment: egy szervezet emberi, pénzügyi, fizikai és információs erőforrásai tervezésének, azokról való döntéseknek, szervezésének, vezetésének és irányításának folyamata, amelyet céljai eredményes és hatékony megvalósítása érdekében végez.
...
Vezetés: az a menedzsment funkció, amely a szervezet tagjai viselkedésének tudatos befolyásolását jelenti annak érdekében, hogy azok a meghatározott célok eléréséért tevékenykedjenek. Ily módon a vezetés közvetlenül a szervezetben levő emberekre összpontosít azok motivációjának kialakításán és fenntartásán keresztül.”

(Forrás: A művelődési és közoktatási miniszter 10/1995. (IX. 22.) számú rendelete az általános menedzser szakképesítés szakmai (vizsgáztatási) követelményeiről, értelmező rendelkezések. Magyar Közlöny, 1995. szeptember 22., 78. szám, I. kötet.)

Ilyen értelemben a "line manager" például üzletág-menedzser lehet.
Nincs rá sok találat a neten, mert a "menedzser" szót gyakran kevésbé idegen hangzású beosztással helyettesítik, de a fentiek szerint ez szakmailag pontatlan.

Te döntsd el, hogy a megrendelő érdekei mennyire kívánják meg a pontosságot.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search