Urban habitat

Hungarian translation: városi élettér

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Urban habitat
Hungarian translation:városi élettér
Entered by: bnemethi

14:58 Feb 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture
English term or phrase: Urban habitat
Tkp. az alábbi kifejezés frappáns visszaadása a feladat:
Urban Habitat Constructions under Catastrophic Events
Ez a COST C26 action címe.
http://www.civ.uth.gr/cost-c26/
Épületeknek különféle extrém igénybevételeivel kapcsolatos viselkedésével és védelmével foglalkozik. Ezt a constructions under catastrophic events vissza is adja. Micsoda és mit csinál a szerkezetben az Urban Habitat?
bnemethi
városi élettér
Explanation:
.
Selected response from:

Dora Miklody
Hungary
Grading comment
Köszönöm. Ez jó változat az urban habitatra, és érdemeit nem csökkenti, hogy így nem építhető be "értelmesen" a fent hivatkozott teljes szerkezetbe.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1városi élettér
Dora Miklody
3városi (lakó)környezet
Katalin Sandor


  

Answers


53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
urban habitat
városi (lakó)környezet


Explanation:
Nekem furcsán hangzik ez ebben a szövegkörnyezetben. Élőhely mégsem lehet, és nem is az 'Urban habitat' mozgalomról van szó. De az világosnak tűnik a szövegből, hogy a városban lévő épületekre gondolnak. Tehát "városi (lakó)környezetben lévő épületek viselkedése katasztrófák esetén" lehetséges megoldás. (A lakókörnyezet mégis közelebb van a habitat-hoz, mint a szimpla környezet.) Hátha lesz jobb ötlet...


Katalin Sandor
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Az adott szövegkörnyezetben a környezet szó nekem jobban illeszkedik. Arra voltam kíváncsi van-e valami általam nem ismert kifejezés, ami tööbbet, mást jelent, mint amit a szavak jelentéséből összegeztem. Köszönöm.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
urban habitat
városi élettér


Explanation:
.

Dora Miklody
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm. Ez jó változat az urban habitatra, és érdemeit nem csökkenti, hogy így nem építhető be "értelmesen" a fent hivatkozott teljes szerkezetbe.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ValtBt
13 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search