industrial customer

Hungarian translation: ipari ügyfél

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:industrial customer
Hungarian translation:ipari ügyfél
Entered by: Andras Szekany

06:28 Jun 10, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Agriculture
English term or phrase: industrial customer
A szövegkörnyezet:
"Welcome to the region Northwest Europe.
... is active in this region in both arable farming and animal husbandry. We offer total solutions to our growers, livestock farmers and industrial customers."

Hogyan fordítanátok le itt? Köszönöm a segítséget!
Peter Szekretar
France
ipari ügyfél
Explanation:
itt a termék az a szolgáltatás, amit a fordítás megrendelője kínál, nem a krumpli
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3nagyüzemi felhasználó
JANOS SAMU
5 +2ipari nagyfogyasztó, ipari fogyasztó
Ildiko Santana
5 +1ipari ügyfél
Andras Szekany
5feldolgozó üzem
Péter Tófalvi
4ipari megrendelők, vagy fogyasztók
Sándor Hamvas
3 +1ipari felhasználó
Dora Miklody


Discussion entries: 4





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ipari felhasználó


Explanation:
gondolok itt azokra, amik ipari méretben vásárolják fel a termékeket (pl. napraforgót olafütéshez, a repcét bioüzemanyagnak stb.)

Dora Miklody
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sándor Hamvas
48 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ipari megrendelők, vagy fogyasztók


Explanation:
ipari megrendelők, v. fogyasztók

Sándor Hamvas
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 15

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ipari ügyfél


Explanation:
itt a termék az a szolgáltatás, amit a fordítás megrendelője kínál, nem a krumpli

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
5 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
nagyüzemi felhasználó


Explanation:
Itt a nagy tételben vásárlás a fontos.


    https://www.wisegeek.com/what-is-an-industrial-consumer.htm#didyouknowout
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 90

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: A válasz kb. jó. Inkább azon van a lényeg, hogy ez már nem mezőgazdasági termelés, hanem ipari feldolgozás. Tehát a jó válasz, szerintem, feldolgozó üzemek.
3 hrs
  -> Köszönöm

agree  Sándor Hamvas
4 hrs
  -> Köszönöm

agree  Peter Simon
1 day 2 hrs
  -> Köszönöm

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ipari nagyfogyasztó, ipari fogyasztó


Explanation:
Véleményem szerint a lényeg pontosan azon van, hogy az ilyen típusú ügyfelek nem felhasználók, hanem fogyasztók, többnyire további feldolgozás céljára vételeznek. Az industrial helyes fordítása itt - szerintem - ipari, és a customer fordítása az ipari megkülönböztetésből következőleg nagyfogyasztó vagy tömörebben fogyasztó (customer ugyan lehet ügyfél is, vásárló is magyarul, viszont más kontextusban). Tehát én úgy fordítanám, hogy ipari nagyfogyasztó.
Az industrial customer angol meghatározása:
Business customers, also known as industrial customers, purchase products or services to use in the production of other products. Such industries include agriculture, manufacturing, construction, transportation, and communication, among others. They differ from consumer markets in several respects.

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Simon
16 hrs
  -> Köszönöm!

agree  hollowman2: "ipari fogyasztó"
1 day 3 hrs
  -> Köszönöm!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
feldolgozó üzem


Explanation:
Felteszem önálló válaszként, mert ennél nincs jobb. :-)

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search