Kneeling

Hebrew translation: הנמכה

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Kneeling
Hebrew translation:הנמכה
Entered by: Doron Greenspan MITI

15:23 Jun 23, 2015
English to Hebrew translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Trucks
English term or phrase: Kneeling
What's the Hebrew term for this function of a modern delivery truck?

It means the cab is lowered as soon as the truck stops, so that exit/entry are easier for the driver.

From Volvo Trucks:
"For instance, the kneeling function is activated as soon as the parking brake is applied to make it possible to quickly and conveniently exit the cab. The kneeling function can also be turned on and off via a button in the instrument panel."

Thanks, Doron
Doron Greenspan MITI
Israel
הנמכה
Explanation:
הסרטון המופיע בקישור מראה את הפונקציה - הנמכה (=הורדת הגובה) של תא הנהג

--------------------------------------------------
Note added at 4 ימים (2015-06-28 14:57:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

תודה רבה
Selected response from:

Aya Deutsch
Israel
Grading comment
תודה איה, באפשרות הזו בחרתי לבסוף.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1כריעה
Dov Kredo
4 +1רכינה
Yiftah Hellerman-Carmel
3הנמכה
Aya Deutsch


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kneeling
כריעה


Explanation:
במשאיות זה דבר חדש, מוכר יותר בתחום האוטובוסים - שם אוטובוסים עירוניים מבצעים כריעה בעצירה להעלאת נוסעים, כדי להקל עליהם לעלות לאוטובוס. דב

Dov Kredo
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Hebrew
PRO pts in category: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aviram Gang: משאית כורעת!
16 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kneeling
רכינה


Explanation:
אני מכיר את המונח מתחום האוטובוסים, אולם הפונקציה זהה (לפי מה שאתה מתאר) וגם המונח באנגלית זהה, ושם נהוג לתרגם זאת כ"רכינה". י

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2015-06-23 19:15:03 GMT)
--------------------------------------------------

רכינה כמשאית זה אכן מושג מוכר, אולם להבנתי אתה מדבר על הפונקציה באופן כללי, כך שניתן להטות את השורש לפי הצורך, לדוגמה תא נהג רוכן, וכדומה.


    Reference: http://www.negishut.com/image/users/55500/ftp/my_files/my%20...
    https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CDQQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.cbs.gov.il%2Fwww%2Fpubli
Yiftah Hellerman-Carmel
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: תודה, יפתח, אבל לדעתי משאית רכינה היא בעצם המשאית הקרויה באנגלית tipper ובשם היותר מקובל בעברית "רמסע".

Asker: זו דוגמה לבעייתיות בכיווניות, אבל משאית רכינה היא מסוג הנקרא גם רמסע.

Asker: תודה, אך זה עשוי לבלבל, יפתח. מה שקורה כאן זה שהסרן הקדמי יורד אוטומטית בכמה סנטימטרים בכל פעם שמופעל בלם היד. לכן זה שונה מרכינה = הטיה של הארגז.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Aviram Gang: עד כמה שאני מבין התנועה היא רק בציר האנכי, ללא הטיה - בניגוד לאוטובוסים שבאמת מוטים כלפי המדרכה. לכן, נראה לי שהכיוון הוא יותר "הנמכה" (נ"ב הקלדתי מהר מדי והאופציה "לא מסכים" נבחרה אוטו', לא להיפגע!)
30 mins
  -> לפי ההסבר של דורון, נראה שהכיוון שלך נכון יותר.

agree  Dov Kredo: האוטובוסים לא "נוטים" לכיוון המדרכה, מדובר בדיוק על אותה פעולה - הנמכה של מדרגת העליה - לאוטובוס או לתא הנהג, בוודאי לא של הסרן... דב
2 days 1 hr

3 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kneeling
הנמכה


Explanation:
הסרטון המופיע בקישור מראה את הפונקציה - הנמכה (=הורדת הגובה) של תא הנהג

--------------------------------------------------
Note added at 4 ימים (2015-06-28 14:57:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

תודה רבה


    https://www.youtube.com/watch?v=Xo1_XWzICKA
Aya Deutsch
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 22
Grading comment
תודה איה, באפשרות הזו בחרתי לבסוף.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search