Self-organized Criticality

Greek translation: αυτοοργανούμενη κρισιμότητα

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Self-organized Criticality
Greek translation:αυτοοργανούμενη κρισιμότητα
Entered by: Evangelia Tantalidou

13:23 Jun 5, 2007
English to Greek translations [PRO]
Science - Physics
English term or phrase: Self-organized Criticality
property of dynamical systems
Evangelia Tantalidou
Greece
αυτοοργανούμενη κρισιμότητα
Explanation:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&rls=GGGL...


--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-06-05 14:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

Για να εξηγήσω τη διαφορά:
"Αυτο-οργανωμένη κρισιμότητα είναι η αυθόρμητη οργάνωση ενός συστήματος υπό την αργή επίδραση εξωτερικών αιτίων, σε μια κατάσταση οριακής σταθερότητας όπου μικρές διαταράξεις κάνουν το σύστημα ασταθές αλλά το σύστημα επανέρχεται στην κατάσταση οριακής σταθερότητας" λέει ένα ελληνικό εύρημα.

Υπάρχουν self-organizing systems, αυτοοργανούμενα συστήματα, αυτά που αυτοοργανώνονται.
Η self-organised criticality αυτοοργανώνεται ή είναι ήδη αυτοοργανωμένη;
Η παραπάνω εξήγηση το λέει: το σύστημα επανέρχεται κάθε φορά που υπάρχει μικρή διατάραξη.
Περισσότερα εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-organization
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-organised_criticality
http://www-users.cs.york.ac.uk/susan/bib/nf/b/bak.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-05 14:26:17 GMT)
--------------------------------------------------

Είναι παρεμπιπτόντως αστείο πόσο πολλοί "διορθώνουν" τον όρο:
http://www.google.com/search?q="self organising criticality"...
ακόμα και στον τίτλο του βιβλίου, π.χ.
http://www.secamlocal.ex.ac.uk/people/staff/mrwatkin/zeta/ba...
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7αυτοοργανούμενη κρισιμότητα
Nick Lingris
4 +1αυτοοργανωμένη κρισιμότητα
Valentini Mellas


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
self-organized criticality
αυτοοργανωμένη κρισιμότητα


Explanation:
bullet Πολυπλοκότητα και εφαρμογές σε εργαστηριακό και διαστημικό πλάσμα: αυτοοργανωμένη κρισιμότητα (self organized criticality), δυναμική πλάσματος και ...
www.hellasfusion.gr/greekver/greekgroups.php?internallink=7

Η υπόθεση της αυτο-οργανωμένης κρισιμότητας (self-organized criticality, ... Αυτο-οργανωμένη κρισιμότητα είναι η αυθόρμητη οργάνωση ενός συστήματος υπό την ...
www.geo.auth.gr/211/pdf/Mathima_8_Genesi_ Seismon.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2007-06-05 13:27:04 GMT)
--------------------------------------------------

Το βρήκα και ως αυτοοργανωτική κρισιμότητα αλλά σε μία μόνο παράθεση. Δες: "Αυτοργανωτική Κρισιμότητα. Ο όρος της Αυτοργανωτικής Κρισιμότητας (ΑΟΚ) ... Per Bak, How Nature Works: The Science of Self-Organized Criticality, ..."
www.zortal.gr/modules/news/article.php?storyid=1683

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-06-05 13:34:11 GMT)
--------------------------------------------------

Και επειδή μία γκουγκλιά δε βλάπτει παραθέτω τα 370 αποτελέσματα της αναζήτησης. Ακολούθησε το: http://www.google.com/search?hl=en&client=firefox-a&rls=org....


Valentini Mellas
Greece
Native speaker of: Greek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Spiros Konstantogiannis
32 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
self-organized criticality
αυτοοργανούμενη κρισιμότητα


Explanation:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&rls=GGGL...


--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2007-06-05 14:05:37 GMT)
--------------------------------------------------

Για να εξηγήσω τη διαφορά:
"Αυτο-οργανωμένη κρισιμότητα είναι η αυθόρμητη οργάνωση ενός συστήματος υπό την αργή επίδραση εξωτερικών αιτίων, σε μια κατάσταση οριακής σταθερότητας όπου μικρές διαταράξεις κάνουν το σύστημα ασταθές αλλά το σύστημα επανέρχεται στην κατάσταση οριακής σταθερότητας" λέει ένα ελληνικό εύρημα.

Υπάρχουν self-organizing systems, αυτοοργανούμενα συστήματα, αυτά που αυτοοργανώνονται.
Η self-organised criticality αυτοοργανώνεται ή είναι ήδη αυτοοργανωμένη;
Η παραπάνω εξήγηση το λέει: το σύστημα επανέρχεται κάθε φορά που υπάρχει μικρή διατάραξη.
Περισσότερα εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-organization
http://en.wikipedia.org/wiki/Self-organised_criticality
http://www-users.cs.york.ac.uk/susan/bib/nf/b/bak.htm


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-05 14:26:17 GMT)
--------------------------------------------------

Είναι παρεμπιπτόντως αστείο πόσο πολλοί "διορθώνουν" τον όρο:
http://www.google.com/search?q="self organising criticality"...
ακόμα και στον τίτλο του βιβλίου, π.χ.
http://www.secamlocal.ex.ac.uk/people/staff/mrwatkin/zeta/ba...

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  flipendo: Καλά, παντού είσαι;
2 mins
  -> Πάω Γεντί Κουλέ τώρα.

agree  Angeliki Papadopoulou: Αντιχαιρετώ, φίλτατε.
4 mins
  -> Ανταντί...

agree  Katerina Athanasaki
6 mins
  -> Ευχαριστώ!

agree  Assimina Vavoula
12 mins
  -> Ευχαριστώ!

agree  Vicky Papaprodromou
16 mins
  -> Ευχαριστώ!

agree  Spiros Konstantogiannis: Πάντως, το physics4u.gr, παρότι αξιόλογο σαν προσπάθεια, δεν νομίζω ότι είναι ιδιαίτερα αξιόπιστο. Ιδιαίτερα για τέτοιες λεπτομέρειες. Έχει πάρα πολύ κείμενο, γι' αυτό βγαίνει συνέχεια στην Google, αλλά είναι πρόχειρη μετάφραση από ξενόγλωσσους τόπους.
44 mins
  -> Όπως βλέπεις, στηρίζομαι σε ορισμό που λέει "αυτοοργανωμένη" για να υποστηρίξω το "αυτοοργανούμενη". Δεν κοίταξα τι λέει το physics4u.gr, ομολογώ.

agree  Andras Mohay (X)
5 hrs
  -> Ευχαριστώ σε!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search