egalitarian, inegalitarian, egalitarianism

Greek translation: εξισωτικός, μη εξισωτικός, αντιεξισωτικός, εξισωτισμός

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:egalitarian, inegalitarian, antiegalitarian, egalitarianism
Greek translation:εξισωτικός, μη εξισωτικός, αντιεξισωτικός, εξισωτισμός
Entered by: Nick Lingris

09:10 Jan 26, 2020
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources / employment
English term or phrase: egalitarian, inegalitarian, egalitarianism
...but industrialism remained perceived largely as an inegalitarian, class-ridden social order...
...for both manufacturing and services there are some tendencies for wealthy countries to retain higher value-added activities, leading to an increase in incomes for those working in those – but with likely inegalitarian effects if the overall demand for labour declines.
Unions have been an egalitarian force, both in securing a greater share of company profits than workers receive if they have no union representation and in reducing the inequalities of power between employer and employee implicit in the employment relationship.
In two cases (Canada and Norway) earlier anti-egalitarian changes were reversed in the later period. France, Italy and Japan sustained increased egalitarianism throughout the period...
daira
Greece
εξισωτικός, αντιεξισωτικός, εξισωτισμός
Explanation:
https://lexilogia.gr/forum/showthread.php?5671-egalitarianis...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2020-01-26 09:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

Στις αποδόσεις που προτείνω επιμένω στην έννοια της μετάβασης από την ανισότητα στην ισότητα επειδή αυτή τη σημασία πιστεύω ότι υπηρετεί το συγκεκριμένο κείμενο. Δεν μιλάει απλώς για την ισότητα αλλά για αλλαγές, διαδικασίες και δυνάμεις που επιδιώκουν την ισότητα (εξίσωση).

Από τη Wikipedia:
According to the Merriam-Webster Dictionary, the term has two distinct definitions in modern English, namely either as a political doctrine that all people should be treated as equals and have the same political, economic, social and civil rights, or as a social philosophy advocating the removal of economic inequalities among people, economic egalitarianism, or the decentralization of power.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-01-26 12:00:24 GMT)
--------------------------------------------------

Και μια διόρθωση, για αυστηρότερες αποδόσεις:

αντιεξισωτικός < anti-egalitarian
μη εξισωτικός < inegalitarian
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q="μη εξισω...
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2εξισωτικός, αντιεξισωτικός, εξισωτισμός
Nick Lingris
4αταξική/ισότιμη, ελιτίστικη, ισοπολιτεία/ισονομία
Dimitris Koptsis
4προάγουν την ισότητα/ανισότητα - φορείς ισότητας/ανισότητας
Ilias Marios Kounas
3Εξισωτική,άνισος/ανισότιμος,ισότητα/ισοτισμός
Ekaterina Kanella Tsakanaki


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Εξισωτική,άνισος/ανισότιμος,ισότητα/ισοτισμός


Explanation:
https://www.linguee.gr/αγγλικά-ελληνικά/μετάφραση/inegalitar...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2020-01-26 09:32:44 GMT)
--------------------------------------------------

Ισοτιστικός, ανισοτιστικός, ισοτισμός είναι κανονικά οι όροι. Συγγνώμη που δεν το σκέφτηκα αμέσως...
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/frontend/file/lib/default...

Ekaterina Kanella Tsakanaki
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
προάγουν την ισότητα/ανισότητα - φορείς ισότητας/ανισότητας


Explanation:
Νομίζω πως δεν υπάρχει ακριβές νοηματικό αντίστοιχο. Γενικά, η ισονομία και ο εξισωτισμός είναι δύο εναλλακτικές στην ισότητα, αν και πάλι δεν νομίζω πως καταφέρνουν να αποδώσουν την έννοια της διαδικασίας που περιέχεται στο egalitarian/egalitarianism.

Για παράδειγμα, στην πρώτη πρόταση θα έλεγα:
Ο βιομηχανισμός εξακολουθούσε να γίνεται αντιληπτός ως μία κατά βάση άνιση... κοινωνική τάξη / ως μία κοινωνική τάξη, η οποία εν πολλοίς οδηγούσε στην αναπαραγωγή των ανισοτήτων

Έπειτα: ... με πιθανό, όμως, αποτέλεσμα την όξυνση των ανισοτήτων, σε περίπτωση συνολικής πτώσης της ζήτησης για εργασία. Τα συνδικάτα έχουν αποτελέσει φορέα ισότητας / προαγωγής της ισότητας

anti-egalitarian changes -> αλλαγές που στρέφονταν ενάντια στην ισότητα

sustained increased egalitarianism throughout the period -> διατήρησαν υψηλά επίπεδα εξισωτισμού καθ' όλη τη διάρκεια της περιόδου...

Δεν έχω υπ' όψιν κάποιον όρο που να ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις, ίσως κάποιος άλλος να έχει.


--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2020-01-26 09:57:32 GMT)
--------------------------------------------------

Συμφωνώ με τη σημείωση του Nick Lingris. Ουσιαστικά, το egalitarianism υπονοεί αφενός ένα πολιτικό πρόταγμα, αφετέρου μία κοινωνική διαδικασία (τάση προς την ισότητα).

Ilias Marios Kounas
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
εξισωτικός, αντιεξισωτικός, εξισωτισμός


Explanation:
https://lexilogia.gr/forum/showthread.php?5671-egalitarianis...

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2020-01-26 09:39:20 GMT)
--------------------------------------------------

Στις αποδόσεις που προτείνω επιμένω στην έννοια της μετάβασης από την ανισότητα στην ισότητα επειδή αυτή τη σημασία πιστεύω ότι υπηρετεί το συγκεκριμένο κείμενο. Δεν μιλάει απλώς για την ισότητα αλλά για αλλαγές, διαδικασίες και δυνάμεις που επιδιώκουν την ισότητα (εξίσωση).

Από τη Wikipedia:
According to the Merriam-Webster Dictionary, the term has two distinct definitions in modern English, namely either as a political doctrine that all people should be treated as equals and have the same political, economic, social and civil rights, or as a social philosophy advocating the removal of economic inequalities among people, economic egalitarianism, or the decentralization of power.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2020-01-26 12:00:24 GMT)
--------------------------------------------------

Και μια διόρθωση, για αυστηρότερες αποδόσεις:

αντιεξισωτικός < anti-egalitarian
μη εξισωτικός < inegalitarian
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q="μη εξισω...

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Karanikolou
1 day 23 hrs

agree  Vasiliki Nikolaidou
2 days 9 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
αταξική/ισότιμη, ελιτίστικη, ισοπολιτεία/ισονομία


Explanation:
egalitarian -> συν. classless or equal, αντ. elitist (adj)
https://www.thefreedictionary.com/egalitarian
https://www.wordreference.com/engr/elitist

egalitarianism -> συν. ισοπολιτεία ή ισονομία
https://www.wordreference.com/engr/egalitarianism


Dimitris Koptsis
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search