engraving

Greek translation: Χαρακτικό

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:engraving
Greek translation:Χαρακτικό

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
13:44 Jul 20, 2009
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting
English term or phrase: engraving
Definition from About.com: painting:
An illustration made by cutting lines into a surface (usually wood or metal), inking the surface, and then printing it. Also the process of creating such an illustration.

Example sentence(s):
  • In order to create quality detailed engravings, the engraver is required to accurately execute many cuts or lines in the metal that vary in length, width, and depth. Engraving School
  • Copper plate and wood engraving played an important role in the production of art prints and was commonly used throughout literature for the purpose of pictorial representations in the print industry. Adone Galleries
  • Artist Ron Adams, who says he is attracted to engraving because of its graphic, black-and-white quality and its close relationship to drafting, uses engraving to create meticulously detailed human figures. Collector's Guide
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Χαρακτικό
Definition:
Σήμερα, συνήθως με τον όρο χαρακτική αναφερόμαστε στην εγχάραξη σχεδίων και συμβόλων σε μια επιφάνεια, η οποία κατόπιν θα χρησιμεύσει ως πλάκα για την παραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Το έργο (αντίτυπο σε χαρτί ή άλλο μέσο) που δημιουργείται κατ' αυτόν τον τρόπο αποκαλείται χαρακτικό.
Selected response from:

Ioannis Chatzilaris
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3Χαρακτικό
Ioannis Chatzilaris
5 +1γκραβούρα
Nefeli Mikirditsian (X)


  

Translations offered


30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
γκραβούρα


Definition from Βικιλεξικό:
1. Μέθοδος χαρακτικής πάνω σε ένα σκληρό υλικό, συνήθως χρησιμοποιούμενη από καλλιτέχνες.
2. Το έργο τέχνης που παράγεται από την ομώνυμη μέθοδο.
3. Στην ηλεκτρονική, η πράξη κατά την οποία αφαιρείται ένα υλικό που καλύπτει ένα σκληρό υπόστρωμα, σύμφωνα με ένα σχέδιο.

Example sentence(s):
  • Στην Γκραβούρα τα μέρη που θα τυπωθούν χαράζονται μέσα στην πλάκα και είναι χαμηλότερα από τα άλλα. - Κέντρο Διάδοσης Επιστ  
  • Εγχρωμη γκραβούρα που απεικονίζει τις στήλες του Ολυμπίου Διός σε περίοδο Τουρκοκρατίας, εποχής 1810. - Αντίκες Μουδάκη  
Nefeli Mikirditsian (X)
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Vicky Alyssandraki
23 hrs
  -> :o)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Χαρακτικό


Definition from wikipedia:
Σήμερα, συνήθως με τον όρο χαρακτική αναφερόμαστε στην εγχάραξη σχεδίων και συμβόλων σε μια επιφάνεια, η οποία κατόπιν θα χρησιμεύσει ως πλάκα για την παραγωγή αντιτύπων σε χαρτί. Το έργο (αντίτυπο σε χαρτί ή άλλο μέσο) που δημιουργείται κατ' αυτόν τον τρόπο αποκαλείται χαρακτικό.

Example sentence(s):
  • H χαρακτική είναι μια τέχνη με ενδιαφέρουσα και πολύπλοκη «κουζίνα». Ξεκινώντας από τη χάραξη ή το σχεδιασμό της επιφάνειας-μήτρας ανάλογα με την τεχνική (οξυγραφία, μεταλλογραφία, ξυλογραφία, λιθογραφία), το χαρακτικό ακολουθεί ένα γοητευτικό ταξίδι μέχρι την εκτύπωσή του στο κατάλληλο για κάθε περίπτωση χαρτί. Η ελληνική χαρακτική κάνει την εμφάνισή της στις θρησκευτικές εικόνες (μονόφυλλα προσκυνητάρια, 18ος αιώνας), ενώ τα νησιά του Ιονίου είναι η περιοχή της Ελλάδας όπου συναντούμε τα πρώτα δείγματα κοσμικής χαρακτικής. - Ριζοσπάστης  
  • Η Ελληνοαμερικανική Ένωση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χαρακτικής και Εκτυπώσεων "Πρώτη Έκδοση" παρουσιάζει από τις 3 έως 30 Ιουνίου για πρώτη φορά "Tα χαρακτικά της συλλογής του Ιδρύματος Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού", που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει έργα των Pablo Picasso, Marc Chagall, Jean-Baptiste Camille Corot, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Σπύρου Βασιλείου, Γιάννη Τσαρούχη, Γιώργου Δήμου κ.ά. Τα χαρακτικά αυτά αποτελούν δώρα των καλλιτεχνών προς το ζεύγος Κατακουζηνού που το σπίτι τους αποτέλεσε καλλιτεχνικό σαλόνι της Γενιάς του ´30 ενώ παράλληλα φωτογραφίζουν ισχυρούς δεσμούς σημαντικών πνευματικών ανθρώπων της εποχής. - “1o Φεστιβάλ Χαρακτικ  
  • Πρωταρχικό στόχο του προγράμματος αποτέλεσε η εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με το μουσείο, τους Έλληνες χαράκτες και με τις μεθόδους- τεχνικές της χαρακτικής τέχνης. Το πρόγραμμα αποσκοπούσε ιδιαίτερα στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των παιδιών μαθαίνοντας τον τρόπο που μπορούν να προσεγγίσουν ένα χαρακτικό έργο τέχνης. Προώθησε την εμπλοκή τους στην καλλιτεχνική διαδικασία με παροχή ερεθισμάτων για δημιουργική έκφραση και παράλληλα την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω των πληροφοριών που παρέχονται για τα έργα. - Κρατικό μουσείο σύγχρ  

Explanation:
Αξιόπιστες πηγές αναζήτησης του όρου είναι οι ιστοσελίδες των Ελλήνων χαρακτών.
Ioannis Chatzilaris
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  d_vachliot (X)
36 mins
  -> ευχαριστώ

Yes  Daphne Deliyianni, PhD
20 days
  -> ευχαριστώ, Δάφνη

Yes  Nektaria Notaridou
22 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search