contraceptive coagulation

Finnish translation: kontraseptiivinen koagulointi

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contraceptive coagulation
Finnish translation:kontraseptiivinen koagulointi
Entered by: Jussi Rosti

10:57 Nov 5, 2009
English to Finnish translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: contraceptive coagulation
One contraindication is the use for contraceptive coagulation of fallopian tube tissue.
Jussi Rosti
Finland
kontraseptiivinen koagulointi
Explanation:
Koagulointi-termiä käytetään esimerkiksi lääketieteessä kuvaamaan tapahtumaa, jossa verenvuoto tyrehdytetään tuhoamalla pieni kudosalue vuotokohdasta lämmöllä, sähköllä tai muulla tavalla.

Tässä siis kyse munajohtimien kudosalueesta.

Esim. tässä linkissä mainittuja kaksinapaisia pihtejä ei käytetä munajohdinkudoksen kontraseptiiviseen koagulointiin:

Indications for use in OB/GYN surgery exclude contraceptive coagulation of fallopian tube tissue.

Tässä linkissä
http://www.patentstorm.us/patents/5445638/fulltext.html
kaksinapaisten koagulointipihtien patentista.
Selected response from:

Alfa Trans (X)
Grading comment
Kiitos Marju!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kontraseptiivinen koagulointi
Alfa Trans (X)
4kontraseptiivinen koagulaatio
Timo Lehtilä


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kontraseptiivinen koagulaatio


Explanation:
"Yksi kontraidikaatio on (lääkkeen) käyttö munajohdinkudosten kontraseptiiviseen koagulaatioon."

Eli siis lääke on tarkoitettu johonkin muuhun, mutta jotkut ovat keksineet käyttää sitä ehkäisymenetelmänä. Jos tällaista havaitaan, niin lääkettä ei enää anneta käytettäväksi.



Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 15

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kontraseptiivinen koagulointi


Explanation:
Koagulointi-termiä käytetään esimerkiksi lääketieteessä kuvaamaan tapahtumaa, jossa verenvuoto tyrehdytetään tuhoamalla pieni kudosalue vuotokohdasta lämmöllä, sähköllä tai muulla tavalla.

Tässä siis kyse munajohtimien kudosalueesta.

Esim. tässä linkissä mainittuja kaksinapaisia pihtejä ei käytetä munajohdinkudoksen kontraseptiiviseen koagulointiin:

Indications for use in OB/GYN surgery exclude contraceptive coagulation of fallopian tube tissue.

Tässä linkissä
http://www.patentstorm.us/patents/5445638/fulltext.html
kaksinapaisten koagulointipihtien patentista.


    Reference: http://fi.wikipedia.org/wiki/Koagulointi
    Reference: http://www.accessdata.fda.gov/cdrh_docs/pdf2/K023566.pdf
Alfa Trans (X)
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Kiitos Marju!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search