gum wedge/edge applicator

Finnish translation: kolmioliuskan asetin/kiinnitin

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gum wedge/edge applicator
Finnish translation:kolmioliuskan asetin/kiinnitin
Entered by: Jussi Rosti

10:49 Aug 14, 2008
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: gum wedge/edge applicator
Kone, jota käytetään ajoneuvojen renkaiden valmistuksessa.
Jussi Rosti
Finland
kolmioliuskan asetin
Explanation:
Vaikuttaa siltä, ettei tuo 'gum wedge' ole englannissa yleisesti käytetty termi. Oikeampi voisi olla 'apex', joka löytyy mm. täältä

http://www.tut.fi/units/ms/muo/liitteet/polymkompoharjtyot03...

sivulta 34 ja sille on suomennoksena 'kolmioliuska'.

'Apex applicator'ille löytyy netistä paljon hittejä, muttei (ainakaan kovin helposti) yhtään suomennosta. Se voisi olla 'kolmioliuskan asetin', mille tosin sillekään ei guuglaudu hittiä, mihin voi olla syynä se, ettei esim. Nokian Renkailla ole tällaista konetta, koska siellä on renkaiden teossa koneet, jotka tekevät monta työvaihetta kerralla. (Olen itse käynyt katsomassa, joten tässä suhteessa vastaukseni ei ole arvailua.)
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
en ole kovin varma, mikä olisi ollut oikea vastaus, enkä asiakkaaltakaan saanut tukea. päädyin käyttämään kumikiilan/-reunuksen kiinnitintä, mikä ei varmaan ole paras mahdollinen (kolmioliuska on hyvä!), mutta aikataulu pakotti valitsemaan jotain. lähdin itsekin asettimella liikkeelle, mutta koneen toiminnan perusteella päätin vaihtaa applicatorin suomennokseksi kiinnitin.

Kiitos, että jaksatte yrittää näitä vaikeitakin termejä!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kumikiila/teräsovitin
nilber
2kolmioliuskan asetin
Timo Lehtilä


  

Answers


21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kumikiila/teräsovitin


Language variant: ?

Explanation:
En tunne alaa tarpeeksi, mutta epäilen tämän liittyvän renkaan pinnoitukseen


    Reference: http://autorengasliitto.fi
nilber
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in SwedishSwedish

7 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kolmioliuskan asetin


Explanation:
Vaikuttaa siltä, ettei tuo 'gum wedge' ole englannissa yleisesti käytetty termi. Oikeampi voisi olla 'apex', joka löytyy mm. täältä

http://www.tut.fi/units/ms/muo/liitteet/polymkompoharjtyot03...

sivulta 34 ja sille on suomennoksena 'kolmioliuska'.

'Apex applicator'ille löytyy netistä paljon hittejä, muttei (ainakaan kovin helposti) yhtään suomennosta. Se voisi olla 'kolmioliuskan asetin', mille tosin sillekään ei guuglaudu hittiä, mihin voi olla syynä se, ettei esim. Nokian Renkailla ole tällaista konetta, koska siellä on renkaiden teossa koneet, jotka tekevät monta työvaihetta kerralla. (Olen itse käynyt katsomassa, joten tässä suhteessa vastaukseni ei ole arvailua.)

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 24
Grading comment
en ole kovin varma, mikä olisi ollut oikea vastaus, enkä asiakkaaltakaan saanut tukea. päädyin käyttämään kumikiilan/-reunuksen kiinnitintä, mikä ei varmaan ole paras mahdollinen (kolmioliuska on hyvä!), mutta aikataulu pakotti valitsemaan jotain. lähdin itsekin asettimella liikkeelle, mutta koneen toiminnan perusteella päätin vaihtaa applicatorin suomennokseksi kiinnitin.

Kiitos, että jaksatte yrittää näitä vaikeitakin termejä!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search