time bias

Finnish translation: aikaero, aikavyöhyke-ero

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time bias
Finnish translation:aikaero, aikavyöhyke-ero
Entered by: Tarja Karjalainen

02:13 May 10, 2007
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: time bias
muuta kontekstia ei ole, kuin että se on "computer system setting" ja esiintyy Excel-listassa time zonen jälkeen ja ennen DLL Pathia.
Tarja Karjalainen
Finland
aikaero
Explanation:
Voisiko tässä olla kyseessä "time (zone) bias" eli aikavyöhyke-ero tai ehkä pelkkä aikaero riittäisi? Se ainakin esiintyy Windowsin järjestelmäasetuksissa.

Seuraavassa pari esimerkkiä Windows-stringeistä:

The time zone bias calculated between %2 and the current workstation is too
large. The data specifies the number of 100ns units between the workstation
and server. Make sure that the time of day on the workstation and server are
correct.


Laskettu aikavyöhyke-ero palvelimen %2 ja nykyisen työaseman välillä on liian
suuri. Data määrittää 100 ns -yksiköiden määrän työaseman ja palvelimen
välillä. Varmista, että kellonaika sekä työasemassa että palvelimella ovat
oikein.


The DaylightBias property specifies a bias value to be used during local time translations that occur during daylight time. This member is ignored if a value for the DaylightDay member is not supplied. The value of this member is added to the Bias member to form the bias used during daylight time. In most time zones, the value of this member is -60.

DaylightBias-ominaisuus määrittää poikkeama-arvon, jota käytetään paikallisen ajan muuntamisessa kesäaikaan. Tämä jäsen ohitetaan, jos DaylightDay-jäsenen arvoa ei ole annettu. Kesäajan poikkeama muodostetaan lisäämällä tämän jäsenen arvo Bias-jäseneen. Useimmilla aikavyöhykkeillä tämän jäsenen arvo on -60.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-05-10 07:25:42 GMT)
--------------------------------------------------

Luin juuri Translatin digest-viestejä läpi ja Dominique ehdotti näköjään myös MS-sanaston perusteella "aikavyöhyke-eroa". No, saitpahan vahvistusta kahdelta suunnalta :).
Selected response from:

Sami Mills Seppälä
United Kingdom
Grading comment
Kiitos, Sami, tämä kuulostaa siltä, mitä etsin!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3aikaero
Sami Mills Seppälä
3aikavast/e/us, aikarajoitus
finntranslat (X)


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aikavast/e/us, aikarajoitus


Explanation:
Lisäksi linkki jossa selitetään homman toimivuutta.

Aikavasteella mitataan tiettyjen tapahtumien välillä kuluvaa aikaa. Käytetään usein mm. koordinaattejen laskennassa.


    Reference: http://www.google.com/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2F...
finntranslat (X)
Finland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aikaero


Explanation:
Voisiko tässä olla kyseessä "time (zone) bias" eli aikavyöhyke-ero tai ehkä pelkkä aikaero riittäisi? Se ainakin esiintyy Windowsin järjestelmäasetuksissa.

Seuraavassa pari esimerkkiä Windows-stringeistä:

The time zone bias calculated between %2 and the current workstation is too
large. The data specifies the number of 100ns units between the workstation
and server. Make sure that the time of day on the workstation and server are
correct.


Laskettu aikavyöhyke-ero palvelimen %2 ja nykyisen työaseman välillä on liian
suuri. Data määrittää 100 ns -yksiköiden määrän työaseman ja palvelimen
välillä. Varmista, että kellonaika sekä työasemassa että palvelimella ovat
oikein.


The DaylightBias property specifies a bias value to be used during local time translations that occur during daylight time. This member is ignored if a value for the DaylightDay member is not supplied. The value of this member is added to the Bias member to form the bias used during daylight time. In most time zones, the value of this member is -60.

DaylightBias-ominaisuus määrittää poikkeama-arvon, jota käytetään paikallisen ajan muuntamisessa kesäaikaan. Tämä jäsen ohitetaan, jos DaylightDay-jäsenen arvoa ei ole annettu. Kesäajan poikkeama muodostetaan lisäämällä tämän jäsenen arvo Bias-jäseneen. Useimmilla aikavyöhykkeillä tämän jäsenen arvo on -60.


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-05-10 07:25:42 GMT)
--------------------------------------------------

Luin juuri Translatin digest-viestejä läpi ja Dominique ehdotti näköjään myös MS-sanaston perusteella "aikavyöhyke-eroa". No, saitpahan vahvistusta kahdelta suunnalta :).

Sami Mills Seppälä
United Kingdom
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Kiitos, Sami, tämä kuulostaa siltä, mitä etsin!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search