PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

time-lapse camera

Finnish translation: intervalliajastimella varustettu kamera

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: time-lapse camera
Finnish translation:intervalliajastimella varustettu kamera
Entered by: Jussi Rosti

21:06 Jul 14, 2005
English to Finnish translations [PRO]
Tech/Engineering - Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: time-lapse camera
Elokuvantekoa: kamera, jolla voi ottaa harvakseltaan kuvia, jolloin saadaan nopeutettu vaikutelma filmille.
Jussi Rosti
Finland
intervalliajastimella varustettu kamera
Explanation:
Esim:
Laadukas Bauer Royal, ominaisuudet:

- Linssi: Neovaron 1,8 / 8 - 48 mm (eli 6x zoom)
- Automaattinen / manuaalinen valotus
- Kuvausnopeudet: 1, 12, 18, 24, 54 fps
- Intervalliajastin time lapse - kuvaukseen portaattomalla säädöllä
Varma tieto!

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 42 mins (2005-07-15 05:48:51 GMT)
--------------------------------------------------

Sama nimi käytössä kameroissa.
Selected response from:

Alfa Trans (X)
Grading comment
Tämä on hyvä termi, Marju! Annan kuitenkin vain 3 bojoa, koska en saanut elokuvatekstitykseen sopivaa, lyhytta ehdotusta.
Taidan laittaa glossaryyn.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kamera, jossa ajastettu jaksottaiskuvaus
Desmond O'Rourke
4 +1intervalliajastimella varustettu kamera
Alfa Trans (X)
3Hidas kuvasarja—kamera
Natalia Elo


Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kamera, jossa ajastettu jaksottaiskuvaus


Explanation:
sellaista yhdyssanaa en löytänyt mutta tällainen vaihtoehtotermi on olemassa.


    www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/ Camcorders/Digital/XM2/
    Reference: http://www.databit.fi/index.php?main_page=product_info&cPath...
Desmond O'Rourke
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Hidas kuvasarja—kamera


Explanation:


http://www.kodak.com/global/plugins/acrobat/fi/service/digCa...


Epäilen, että tämä olisi kauhean hyvää suomea.

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2005-07-14 22:00:20 GMT)
--------------------------------------------------

HKK
hk-kamera

Natalia Elo
Germany
Native speaker of: Native in RussianRussian

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
intervalliajastimella varustettu kamera


Explanation:
Esim:
Laadukas Bauer Royal, ominaisuudet:

- Linssi: Neovaron 1,8 / 8 - 48 mm (eli 6x zoom)
- Automaattinen / manuaalinen valotus
- Kuvausnopeudet: 1, 12, 18, 24, 54 fps
- Intervalliajastin time lapse - kuvaukseen portaattomalla säädöllä
Varma tieto!

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 42 mins (2005-07-15 05:48:51 GMT)
--------------------------------------------------

Sama nimi käytössä kameroissa.


    Reference: http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348603
Alfa Trans (X)
Works in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Tämä on hyvä termi, Marju! Annan kuitenkin vain 3 bojoa, koska en saanut elokuvatekstitykseen sopivaa, lyhytta ehdotusta.
Taidan laittaa glossaryyn.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sakri: yes.
11 hrs
  -> Kiitos, Sakri!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search