Flap Handbags

Farsi (Persian) translation: کیف زنانه فلپ/ (با در) تاشو

12:38 Feb 7, 2019
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Art/Literary - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: Flap Handbags
Or Flap purse. I know what are they but I can't find the best and common equivalent in Farsi.
SeyedSina MirArabshahi
Canada
Farsi (Persian) translation:کیف زنانه فلپ/ (با در) تاشو
Explanation:


Flap Bag: A purse that features a "folding flap closure".

http://blog.ebags.com/bag-glossary/handbag-glossary/

همان طور که آقای عربشاهی گفتند "فلپ" به در کیف مربوط می شود. فلپ به نوع در تاشوی این کیف ها گفته می شود که معمولا با بست آهنربایی و... بسته می شود. به آن کیف زنانه تاشو یا کیف تاشو هم گفته می شود.

معنای فلپ در دیکشنری لانگمن:

a thin flat piece of cloth, paper, skin etc that is fixed by one edge to a surface, which you can lift up easily

معنای فلپ براساس دیکشنری های دوزبانه فارسی و انگلیسی:

هر چیز مسطح و شل و آویخته که پرده وار دهانه یا مدخل چیزی را می پوشاند. پرده، در، زبانه
مثال:
the flap of this envelope
در این پاکت


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2019-02-09 11:45:04 GMT)
--------------------------------------------------

سلام آقای عربشاهی. در مورد مصطلح بودنشان توضیحی ندادم. ولی فکر می کنم شما اگر در گوگل هم جستجو کنید، متوجه می شوید که "کیف تاشو" در ایران مصطلح است.
معمولا در کاتالوگ نمایندگی های اصیل "کیف تاشو" عنوان می شود.
Selected response from:

Arghavan Omranipour
Iran
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2کیف دستی مجلسی/ کیف دستی زنانه
Sina Salehi
5کیف زنانه فلپ/ (با در) تاشو
Arghavan Omranipour
5کیف پاسپورتی
zahra razavi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
flap handbags
کیف پاسپورتی


Explanation:
/

zahra razavi
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
flap handbags
کیف دستی مجلسی/ کیف دستی زنانه


Explanation:
https://www.modiseh.com/cb7614-کيف-دستی-مجلسی-زنانه-نسکافه-ا...
https://www.amazon.com/slp/flap-bag/y32za7gbspgk6cv

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2019-02-07 13:30:14 GMT)
--------------------------------------------------

خواهش می کنم. فلپ به معنی ضربه زدنه. فک کنم اشاره به نحوه ی بازو بسته کردن این کیفا داره که با یه ضربه بازو ‌بسته می شن‌. کیف مجلسی فلپ می شه گفت

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2019-02-07 13:32:55 GMT)
--------------------------------------------------

https://لباس-مجلسی.com/Product/کیف-دستی-زنانه-marciano-leath...
تو این لینکم اگه نگاه کنید نوشته پرس گلدوزی و بستن فلپ

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-02-07 13:43:00 GMT)
--------------------------------------------------

‌خواهش می کنم

Sina Salehi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: تشکر. بله کیف مجلسی و زنانه که میشه. تاکیدم روی کلمه ی flap هست که نوع "در" اینجور کیفهای زنانه هست. نمیدونم حالا توی ایران بهش چیز خاصی میگن یا نه همون کلّی میگن کیف دستی

Asker: پس خود کلمه ی "فلپ" رو میشه استفاده کرد ظاهرا. ممنون از وقتی که گذاشتین


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  habibe shamsi
3 hrs
  -> Thanks!

agree  Marjaneh Koohyar
3 hrs
  -> Thanks!

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
flap handbags
کیف زنانه فلپ/ (با در) تاشو


Explanation:


Flap Bag: A purse that features a "folding flap closure".

http://blog.ebags.com/bag-glossary/handbag-glossary/

همان طور که آقای عربشاهی گفتند "فلپ" به در کیف مربوط می شود. فلپ به نوع در تاشوی این کیف ها گفته می شود که معمولا با بست آهنربایی و... بسته می شود. به آن کیف زنانه تاشو یا کیف تاشو هم گفته می شود.

معنای فلپ در دیکشنری لانگمن:

a thin flat piece of cloth, paper, skin etc that is fixed by one edge to a surface, which you can lift up easily

معنای فلپ براساس دیکشنری های دوزبانه فارسی و انگلیسی:

هر چیز مسطح و شل و آویخته که پرده وار دهانه یا مدخل چیزی را می پوشاند. پرده، در، زبانه
مثال:
the flap of this envelope
در این پاکت


--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2019-02-09 11:45:04 GMT)
--------------------------------------------------

سلام آقای عربشاهی. در مورد مصطلح بودنشان توضیحی ندادم. ولی فکر می کنم شما اگر در گوگل هم جستجو کنید، متوجه می شوید که "کیف تاشو" در ایران مصطلح است.
معمولا در کاتالوگ نمایندگی های اصیل "کیف تاشو" عنوان می شود.

Arghavan Omranipour
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: درود بر شما خانم. ممنونم. پس توی بازار ایران و میان خانمها اسم "کیف فلپ" مصطلح هست





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search