https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-farsi-persian/internet-e-commerce/3662195-augmented-reality.html

augmented reality

Farsi (Persian) translation: واقعیت افزوده

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:augmented reality
Farsi (Persian) translation:واقعیت افزوده

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
10:04 Jan 25, 2010
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce
Additional field(s): Cinema, Film, TV, Drama, Computers: Software, Electronics / Elect Eng, Games / Video Games / Gaming / Casino, Media / Multimedia
English term or phrase: augmented reality
Definition from Sprythink Inc.:
Augmented reality (AR) is a technology that combines real-world information with computer-generated images and content, and is presented blended in a computer screen or in a mobile phone browser creating an interactive experience for the user.

Example sentence(s):
  • Augmented reality technology is increasingly being used to create interactive entertainment and promotions that let fans take part in virtual concerts and other events. Condé Nast Digital
  • Augmented reality apps are more than just a cool accessory for your mobile phone, they are actually very useful, educational and of course entertaining. Digital Trends
  • This sets the stage for a future in which many dreams come true. Where our reality will be enriched with new objects, specifically designed for Augmented Reality. And where completely new worlds will be created. Layar
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

واقعیت افزوده
Definition:
واقعیت افزوده، محیطی دیداری و شنیداری است كه اطلاعاتی افزون بر آنچه از محیط پیرامون خود توسط حواس پنجگانه دریافت می‌كنیم، در اختیار ما قرار می‌دهد. در آینده‌ای نزدیك با یك جفت صفحه شیشه‌ای، مانند عینك كه روی چشمانتان قرار می‌گیرد نگاه و نگرش شما به محیط اطراف دگرگون خواهد شد. واقعیت افزوده، بینش شما را نسبت به دنیای اطراف تغییر خواهد داد.
Selected response from:

Farzad Akmali
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2واقعیت افزوده
Farzad Akmali
5واقعيت افزوده
Hossein Abbasi Mohaghegh


Discussion entries: 1





  

Translations offered


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
واقعیت افزوده


Definition from کامپیوتر و ارتباطات:
واقعیت افزوده، محیطی دیداری و شنیداری است كه اطلاعاتی افزون بر آنچه از محیط پیرامون خود توسط حواس پنجگانه دریافت می‌كنیم، در اختیار ما قرار می‌دهد. در آینده‌ای نزدیك با یك جفت صفحه شیشه‌ای، مانند عینك كه روی چشمانتان قرار می‌گیرد نگاه و نگرش شما به محیط اطراف دگرگون خواهد شد. واقعیت افزوده، بینش شما را نسبت به دنیای اطراف تغییر خواهد داد.

Example sentence(s):
  • ن تصویر افزوده با کامپیوتر از جهان تنها برای ارگانیسم‌های سیبرنتیک در فیلم‌های علمی- تخیلی نیست. به طور فراینده‌ای می‌توان این تصاویر افزوده را در تلفن‌های همراه، به رایگان یا با قیمت ارزان،‌ از طریق برنامه‌هایی كه "واقعیت افزوده" (augmented reality) را فراهم می‌کنند،‌ یافت. - همشهری  
  • در ماه های اخیر یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث، فناوری جالبی به نام «واقعیت افزوده» یاAugmented reality است. هر گاه همزمان با مشاهده دور و برمان، بتوانیم اطلاعاتی متناسب با آن محیط به صورت نوشتاری یا با فرمت های دیگر در همان تصویر مورد مشاهده ببینیم، در واقع از واقعیت افزوده بهره برده ایم. «واقعیت افزوده» فناوری است که این روزها به شدت مورد توجه قرار گرفته است و مثال های متعددی از کاربردهای فعلی و آتی آن می توان آورد. - دانشجو  
  • این امکان های یکی کردن دنیاهای مجازی و واقعی تازه دارد خود را نشان می دهد. اولین تلفن های گوگل دارای سیستم عامل آندروئید هستند، که دارای امکانات واقعیت افزوده هستند، سال گذشته به بازار آمدند. آیفون با ارائه آیفون 3gs در ماه ژوئن در جهت ارائه خدمات واقعیت افزوده گام برداشت. - فن آوری اطلاعات  

Explanation:
هم‌اکنون اپلیکیشن‌های موبایلی برای آیفون و گوشی‌های آندرویید، در دسترس هستند که می‌توانند با استفاده از فناوری «واقعیت افزوده»، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو یا اغذیه‌فروشی را به مسافری که به شهر ناآشنایی رفته، نشان دهند. کافی است که صاحب گوشی با استفاده از دوربین گوشی خود به دور و برش نگاه کند، روی صفحه نمایش به او نشان داده خواهد شد که از کدام طرف باید حرکت کند تا به مقصد مورد نظر برسد.
http://forum.patoghu.com/thread84167.html
Farzad Akmali
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Salman Rostami
19 hrs
  -> Thanks Salman!

Yes  Reza Ebrahimi
3 days 4 hrs
  -> Thanks Dear Reza!

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
واقعيت افزوده


Definition from دنياي كامپيوتر:
واقعیت افزوده، محیطی دیداری و شنیداری است كه اطلاعاتی افزون بر آنچه از محیط پیرامون خود توسط حواس پنجگانه دریافت می‌كنیم، در اختیار ما قرار می‌دهد.

Example sentence(s):
  • حالا هر نظری که دارید را کنار بگذارید چون این امر به وقوع پیوسته است . واقعیت افزوده (Augmented Reality) تحقق این رویاست . این مساله در ابتدا سوژه ای بود برای داستان های علمی،تخیلی اما در سال 2009 به واقعیت پیوست و این بار سوژه ای شد برای مقاله تخصصی این هفته ی وبلاگ Touch Tech در این رابطه ! - لمس تكنولوژي  
  • ما اینک شاهد آنیم که "واقعیت افزوده" (Augmented Reality یا AR) -- که در آن تصاویر زنده ویدیویی همانند تصاویر دریافت شده توسط دوربین موبایل بوسیله اطلاعات مرتبط برچسب گذاری می شوند -- شروع به گسترش کرده تا در دسترس همگان قرار گیرد. - مرجع موبايل  
  • این تصویر افزوده با کامپیوتر از جهان تنها برای ارگانیسم های سیبرنتیک در فیلم های علمی- تخیلی نیست. به طور فراینده ای می توان این تصاویر افزوده را در تلفن های همراه، به رایگان یا با قیمت ارزان، از طریق برنامه هایی که "واقعیت افزوده" (augmented reality) را فراهم می کنند، یافت. - اخيار فناوري اطلاعات  

Explanation:
معادلهاي ديگر اين اصطلاح"حقيقت افزايش يافته " يا "واقعيت تقويت شده" مي باشند
Hossein Abbasi Mohaghegh
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: