power unit

Farsi (Persian) translation: پایه/بدنه اصلی

08:35 Dec 4, 2013
English to Farsi (Persian) translations [PRO]
Advertising / Public Relations
English term or phrase: power unit
Fit the bowl onto the power unit,
then turn clockwise to lock into
place. (its explaining the way of using an appliance)
skn.nosrati
Farsi (Persian) translation:پایه/بدنه اصلی
Explanation:
پایه/بدنه اصلی غذاساز/دستگاه
موتور در قسمت پایین وسیله قرار می گیرد و سنگین ترین بخش آن نیز محسوب می شود. مدل بزرگ آن معمولا دارای موتور قوی تر و بزرگ تر و البته سنگین تری است که می تواند به 9 کیلوگرم نیز برسد. سنگینی پایه باعث می شود وقتی موتور کار می کند غذاساز ثابت بماند و نچرخد. اگرچه پایه ی غذاسازهای اولیه تنها به رنگ سفید و پلاستیک سخت عرضه می شد ولی امروزه در انواع رنگهای متفاوت و نیز پلاستیکی و فلزی برای سازگاری با انوع آشپزخانه عرضه می شود.
http://hugel.biz/index.php/articles/99-غذاساز-چگونه-کار-می-ک...

محل قرارگیری موتور در پایه دستگاه است و سنگین ترین بخش آن محسوب میشود. طبعا هرچه دستگاه بزرگتر باشد، موتور سنگین تری نیز دارد که گاهی تا ۹ کیلو وزن دارد.
http://vista.ir/article/290679/اطلاعاتی-مفید-درباره-غذاساز

همزن برقی در دو نوع دستی و پایه دار ارائه می شود.
http://www.emanzel.com/همزن-برقی.html

دستگاه برای هر کاری که انجام می دهد دارای قطعات خاص خود می باشد، کافیست قطعه خاص هر کار را بر روی پایه و بدنه اصلی دستگاه قرار دهید و به کمک دکمه روی دستگاه به شکل ضربات پالسی یا همان ضربه ای، آن را به کار انداخته و مواد را در یک چشم به هم زدن خرد کنید، مخلوط کنید، هم بزنید و یا حتی آب بگیرید.
http://www.sheypoor.com/خانگی/لوازم-اشپزخانه/دستگاه-چند-کاره...
Selected response from:

Mohammad Ali Omrani
Iran
Grading comment
Thank you all
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1پایه/بدنه اصلی
Mohammad Ali Omrani
5قسمت برقی / بخش الکتریکی دستگاه
Mehdi Mikhchi
5دستگاه برقی/ الکتریکی
Mina Ahmadi
5قسمت/واحد قدرت/پاور/منبع برق
Ehsan Karimi


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
قسمت/واحد قدرت/پاور/منبع برق


Explanation:
It's about mini chopper, so I translated it like that!

Ehsan Karimi
Iran
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
دستگاه برقی/ الکتریکی


Explanation:
According to Bateni's Dictionary:

Power: برقی/ الکتریکی
برق/ الکتریسته
Unit: دستگاه

Mina Ahmadi
United States
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
پایه/بدنه اصلی


Explanation:
پایه/بدنه اصلی غذاساز/دستگاه
موتور در قسمت پایین وسیله قرار می گیرد و سنگین ترین بخش آن نیز محسوب می شود. مدل بزرگ آن معمولا دارای موتور قوی تر و بزرگ تر و البته سنگین تری است که می تواند به 9 کیلوگرم نیز برسد. سنگینی پایه باعث می شود وقتی موتور کار می کند غذاساز ثابت بماند و نچرخد. اگرچه پایه ی غذاسازهای اولیه تنها به رنگ سفید و پلاستیک سخت عرضه می شد ولی امروزه در انواع رنگهای متفاوت و نیز پلاستیکی و فلزی برای سازگاری با انوع آشپزخانه عرضه می شود.
http://hugel.biz/index.php/articles/99-غذاساز-چگونه-کار-می-ک...

محل قرارگیری موتور در پایه دستگاه است و سنگین ترین بخش آن محسوب میشود. طبعا هرچه دستگاه بزرگتر باشد، موتور سنگین تری نیز دارد که گاهی تا ۹ کیلو وزن دارد.
http://vista.ir/article/290679/اطلاعاتی-مفید-درباره-غذاساز

همزن برقی در دو نوع دستی و پایه دار ارائه می شود.
http://www.emanzel.com/همزن-برقی.html

دستگاه برای هر کاری که انجام می دهد دارای قطعات خاص خود می باشد، کافیست قطعه خاص هر کار را بر روی پایه و بدنه اصلی دستگاه قرار دهید و به کمک دکمه روی دستگاه به شکل ضربات پالسی یا همان ضربه ای، آن را به کار انداخته و مواد را در یک چشم به هم زدن خرد کنید، مخلوط کنید، هم بزنید و یا حتی آب بگیرید.
http://www.sheypoor.com/خانگی/لوازم-اشپزخانه/دستگاه-چند-کاره...


Mohammad Ali Omrani
Iran
Works in field
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi), Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thank you all

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mitra Mousavi: پایه موتور
43 mins
  -> Thank you!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
قسمت برقی / بخش الکتریکی دستگاه


Explanation:
قسمت موتور دستگاه

Mehdi Mikhchi
Iran
Native speaker of: Native in Persian (Farsi)Persian (Farsi)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search