trail groomer

Dutch translation: pistebully

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:trail groomer
Dutch translation:pistebully
Entered by: Nicole_BC (X)

05:26 Mar 16, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Marketing - Tourism & Travel
English term or phrase: trail groomer
With annual snowfalls of 40 - 60 feet and a wide range of terrain to suit every level of sledder, xxx is a snowmobiler's dream! With our two $125,000 *trail groomers*, trails are kept in good condition throughout the season.
Ik heb vroeger veel geskied, maar kan absoluut niet meer op de benaming van een trail groomer komen (het enige dat ik me kan herinneren is 'pistekat', maar daarmee kan ik op google geen enkele hit vinden! Wie kan dit uit zijn of haar mouw schudden?
Nicole_BC (X)
pistebully
Explanation:
dit is de term die algemeen gebruikt wordt in de wintersportgebieden. Ik ben zelf vervent skiër.

41 Nederlandse hits op Google
bijv:
Bovendien moet je je realiseren dat we aan geprepareerde pistes logeren (waar je
na de preparatie door de pistebully’s niet op mag lopen) en niet in
Selected response from:

Bram Poldervaart
Grading comment
Dankjewel, dit vond ik de mooiste vertaling.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2prepareermachine
Jacqueline van der Spek
4 +1pistebully
Bram Poldervaart
3schrobwagen, baanschrobber, padschrobber, spoorschrobber
George Vardanyan
3snowcat
Björn Houben
3pistemachine
Ballistic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pistemachine


Explanation:
Enkele hits op Google en naar ik denk een mogelijke Nederlandse vertaling.

Ballistic
Belgium
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
prepareermachine


Explanation:
maar 2 hits op Google echter....

HTH,
Jacqueline

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-16 08:24:19 (GMT)
--------------------------------------------------

ha, ik denk dat ik nog een ander alternatief heb gevonden: pistebullies. Weliswaar niet veel meer Google hits, maar toch...

http://www.trendsportworld.com/article.asp?article=361&langu...

http://www.skiset.com/nl/alles_weten_over/103.html


Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse: pistebullies
5 hrs

neutral  Bram Poldervaart: in het meervoud pistebully's
7 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen: pistebully's
8 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pistebully


Explanation:
dit is de term die algemeen gebruikt wordt in de wintersportgebieden. Ik ben zelf vervent skiër.

41 Nederlandse hits op Google
bijv:
Bovendien moet je je realiseren dat we aan geprepareerde pistes logeren (waar je
na de preparatie door de pistebully’s niet op mag lopen) en niet in

Bram Poldervaart
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench
Grading comment
Dankjewel, dit vond ik de mooiste vertaling.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse: Zo ken ik het ook. Maar uh ... vervent? Wellicht i.t.t. verwijfd?
3 hrs
  -> Ja, Erica....bedankt..geestig! Ik bedoelde natuurlijk fervent, maar dat had je ongetwijfeld begrepen

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
snowcat


Explanation:
Zo ken ik de rooie rupsen. Geeft redelijk wat hits op Goegel

Björn Houben
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schrobwagen, baanschrobber, padschrobber, spoorschrobber


Explanation:
baanschrobber, padschrobber, spoorschrobber

Net als die reclame van Centraal beheer, het is een zwarte die het harde werk doet, die dikke blanke zit met z'n reet op een schrobwagen

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 0 min (2004-03-16 09:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

New \"Wing-mounted\" Snow Groomer

www.frontiernet.net/~dooda/new_grm.htm

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 6 mins (2004-03-16 18:32:54 GMT)
--------------------------------------------------

Snowmobile trail groomer, trail groomer, snowmobile trail drag ...

www.lacrossgroomer.com/trail_groomer.html




    Reference: http://www.succotash.demon.nl/club/clubblad/99_okt.htm
George Vardanyan
Native speaker of: Native in RussianRussian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Erica Magielse: Is dit niet meer bedoeld voor op een ijsbaan?
5 hrs
  -> trail groomer is letterlijk een schrobwagen, maar Google geeft weinig. Ik denk een groomer kan gelijk voor een ijsbaan of een skibaan bestemd zijn. Zie boven zo eentje (de laatste - nieuwste ref).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search