contact output

Dutch translation: Contactuitgang (PLC of gelijkwaardig)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contact output
Dutch translation:Contactuitgang (PLC of gelijkwaardig)
Entered by: Bram Poldervaart

14:28 Jun 5, 2020
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / mobile apps
English term or phrase: contact output
Contact output is performed together with operating the Door Release button on the station or entering the door release key on the keypad.
Bram Poldervaart
Contactuitgang (PLC of gelijkwaardig)
Explanation:
Dit lijkt mij te gaan om een PLC / Computer besturing, waarbij de uitgang in samenhang met de vrijgaveknop van de deur of invoer van de vrijgavetoets op het keypad iets aanstuurt.

--------------------------------------------------
Note added at 41 min (2020-06-05 15:10:16 GMT)
--------------------------------------------------

Herstel. Gaat hier blijkbaar niet over een PLC of iets dergelijks, doch waarschijnlijk een bedieningsstation voor het openen van (buiten)deuren. Beiden werken wel gezamenlijk.
Selected response from:

Bram Mastenbroek
Spain
Grading comment
bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Contactuitgang (PLC of gelijkwaardig)
Bram Mastenbroek
4contactsignaal
Willem Wunderink


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
contactsignaal


Explanation:
Het kan op verschillende manieren worden beschreven, maar het is het uitgangssignaal van de deurknop of het keypad.
Door het gebruik van 'signaal' blijf je flexibel in toepassing en is duidelijk waar het om gaat.

Willem Wunderink
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Contactuitgang (PLC of gelijkwaardig)


Explanation:
Dit lijkt mij te gaan om een PLC / Computer besturing, waarbij de uitgang in samenhang met de vrijgaveknop van de deur of invoer van de vrijgavetoets op het keypad iets aanstuurt.

--------------------------------------------------
Note added at 41 min (2020-06-05 15:10:16 GMT)
--------------------------------------------------

Herstel. Gaat hier blijkbaar niet over een PLC of iets dergelijks, doch waarschijnlijk een bedieningsstation voor het openen van (buiten)deuren. Beiden werken wel gezamenlijk.

Bram Mastenbroek
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
bedankt




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search