preliminary sequence

Dutch translation: voorlopige sequentie

12:31 Sep 15, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Science - Science (general)
English term or phrase: preliminary sequence
Mars, USDA-ARS, and IBM Unveil Preliminary Cacao Genome Sequence Three Years Ahead of Schedule
Jelle Devreese
Dutch translation:voorlopige sequentie
Explanation:
... van het cacaogenoom

Sequentie (biologie)
Met de sequentie wordt in de biologie de volgorde van nucleotiden in een DNA- of RNA-molecuul bedoeld; of de volgorde van aminozuren in een eiwit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sequentie_(biologie)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-09-15 16:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

de term 'sequentie' is algemener blijkens Google NL:

genoomvolgorde: 17 Googels (+4 voor het foutief gespelde 'genoom volgorde')
genoomsequentie: 1890 Googels
Selected response from:

Ron Willems
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3voorlopige sequentie
Ron Willems
3 +2voorlopige volgorde
Josephine Isaacs (X)


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
voorlopige volgorde


Explanation:
... onthullen een voorlopige genoomvolgorde van Cacao

Het wodrt ook wel als 2 woorden geschreven: genoom volgorde

Example sentence(s):
  • R Custers - 2007 - books.google.com ... Tot de modelorganismen kunnen we zelfs de prokaryote (niet-kernhoudende) darmbacterie Escherichia coli rekenen, waar- van de genoomvolgorde in 1997 werd opgehelderd in een felle competitiestrijd tus- sen Amerikaanse

    Reference: http://books.google.com.au/books?hl=en&lr=&id=sOzf7upY99MC&o...
Josephine Isaacs (X)
Australia
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucien van Valen, PhD (X)
56 mins

agree  Barend van Zadelhoff
2 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
voorlopige sequentie


Explanation:
... van het cacaogenoom

Sequentie (biologie)
Met de sequentie wordt in de biologie de volgorde van nucleotiden in een DNA- of RNA-molecuul bedoeld; of de volgorde van aminozuren in een eiwit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sequentie_(biologie)

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-09-15 16:36:42 GMT)
--------------------------------------------------

de term 'sequentie' is algemener blijkens Google NL:

genoomvolgorde: 17 Googels (+4 voor het foutief gespelde 'genoom volgorde')
genoomsequentie: 1890 Googels

Ron Willems
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarah Dewilde: of: een voorlopige versie van de genoomsequentie
12 mins
  -> dank je - dat is inderdaad de interpretatie die ik bedoel

agree  Lianne van de Ven
27 mins
  -> merci

agree  Koen Speetjens: Voorlopige genoomsequentie
3 hrs
  -> ... van cacao -- ja dat kan natuurlijk ook. dank je!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search