PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

set with brilliant-cut baguettes and marquize cut diamonds

Dutch translation: zetting met briljant geslepen baguette en markies geslepen diamanten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:set with brilliant-cut baguettes and marquize cut diamonds
Dutch translation:zetting met briljant geslepen baguette en markies geslepen diamanten
Entered by: Desiree Tonino

07:29 Jan 22, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Mining & Minerals / Gems
English term or phrase: set with brilliant-cut baguettes and marquize cut diamonds
It is a description of a piece of jewellry.
amv
zetting met briljant geslepen baguette en markies geslepen diamanten
Explanation:
Ik ben zowat opgegroeid in de juwelierszaak van mijn ouders :)
Dit zijn de gebruikelijke termen.

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-22 07:56:49 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, baguettes moet natuurlijk meervoud zijn
Selected response from:

Desiree Tonino
Netherlands
Grading comment
Dank je
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bezet met briljant geslepen baguettes en marquise geslepen diamanten
Adela Van Gils
5zetting met briljant geslepen baguette en markies geslepen diamanten
Desiree Tonino


Discussion entries: 2





  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zetting met briljant geslepen baguette en markies geslepen diamanten


Explanation:
Ik ben zowat opgegroeid in de juwelierszaak van mijn ouders :)
Dit zijn de gebruikelijke termen.

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-22 07:56:49 GMT)
--------------------------------------------------

sorry, baguettes moet natuurlijk meervoud zijn


    Reference: http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=active&rls=GGLD%2CGGL...
Desiree Tonino
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Harry Borsje: Kun je met jouw achtergrond dan uitleggen hoe je baguettes (= rechthoekige slijpvorm) ook nog eens briljant kunt slijpen?
17 mins
  -> Helaas, zover rijkt mijn kennis niet. De volgende vraag, over o.a. old mine cut diamonds, gaat mij ook boven mijn pet. Deze termen herkende ik van vroeger, vandaar dat ik ze gelijk riep.

33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bezet met briljant geslepen baguettes en marquise geslepen diamanten


Explanation:
allerlei verwijzingen via google

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-01-22 08:05:06 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

volgens Van Dale 'marquise' en niet markies. Je bent wel erg snel met het geven van punten! Jammer en niet erg aardig.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-01-22 08:06:19 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

set - als zelfst. nw of als werkwoord? is uit jouw vraag niet uit op te maken. Ik zit ook bijna dagelijks tussen de stenen.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search