commodity grade

Dutch translation: standaardkwaliteit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:commodity grade
Dutch translation:standaardkwaliteit
Entered by: Jack den Haan

04:33 Aug 21, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Mining & Minerals / Gems / steal
English term or phrase: commodity grade
Context:

We earn premiums on all our lead products and on some of our specialist alloys the premiums are substantially higher than for the commodity grade “99.97” lead. On average lead premiums are substantially lower than those for zinc.
TMJS
standaardkwaliteit
Explanation:
Ben niet helemaal zeker of deze term overeenkomt met 'commodity grade', maar in de geval wordt de term vrij veel gebruikt in de context van metaalkwaliteit. Google bijvoorbeeld maar eens op 'standaardkwaliteit' in combinatie met metaal.

www.metaalunie.nl/Jong_Management/jubileumlunch.pdf
Op die ‘andere’ markt opereert Baartmans. Hij stelt dat er voor algemeen standaard-anodiseerwerk, zoals zijn bedrijf levert, geen ruimte is in Nederland, en dat de branche verschuift naar lagelonenlanden. Ook als de klant kiest voor snelheid, flexibiliteit en kwaliteit? Baartmans: "Kwaliteit is bijna uitgespeeld, want ook een lage-lonenland garandeert die kwaliteit.** Mijn bedrijf levert ‘commodity’ in de vorm van een standaardproduct. Met standaardkwaliteit en een stevige prijsconcurrentie **.

http://www.mcb.nl/smallcms/index.php?id=97
De aanduiding DCxx+ZE wordt gevolgd door getallen die de zinklaagdikte x 10 aangeven. De ** standaard kwaliteit ** met nominaal 2,5 µm per zijde wordt dan: DC01+ZE25/25.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-08-21 08:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: maar in *elk* geval
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Ik ben nog niet 100% zeker maar vind dit toch tot nu toe de beste oplossing.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4basiskwaliteit, marktkwaliteit
Margreet Logmans (X)
3standaardkwaliteit
Jack den Haan


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
basiskwaliteit, marktkwaliteit


Explanation:
-

Margreet Logmans (X)
Netherlands
Native speaker of: Dutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
standaardkwaliteit


Explanation:
Ben niet helemaal zeker of deze term overeenkomt met 'commodity grade', maar in de geval wordt de term vrij veel gebruikt in de context van metaalkwaliteit. Google bijvoorbeeld maar eens op 'standaardkwaliteit' in combinatie met metaal.

www.metaalunie.nl/Jong_Management/jubileumlunch.pdf
Op die ‘andere’ markt opereert Baartmans. Hij stelt dat er voor algemeen standaard-anodiseerwerk, zoals zijn bedrijf levert, geen ruimte is in Nederland, en dat de branche verschuift naar lagelonenlanden. Ook als de klant kiest voor snelheid, flexibiliteit en kwaliteit? Baartmans: "Kwaliteit is bijna uitgespeeld, want ook een lage-lonenland garandeert die kwaliteit.** Mijn bedrijf levert ‘commodity’ in de vorm van een standaardproduct. Met standaardkwaliteit en een stevige prijsconcurrentie **.

http://www.mcb.nl/smallcms/index.php?id=97
De aanduiding DCxx+ZE wordt gevolgd door getallen die de zinklaagdikte x 10 aangeven. De ** standaard kwaliteit ** met nominaal 2,5 µm per zijde wordt dan: DC01+ZE25/25.


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-08-21 08:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: maar in *elk* geval

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Ik ben nog niet 100% zeker maar vind dit toch tot nu toe de beste oplossing.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search