extension

Dutch translation: verlenging

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:extension
Dutch translation:verlenging
Entered by: jloew

09:00 Jun 8, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: extension
In addition, extension of the therapeutic benefit from transdermal testosterone therapy was tested in a follow-up study to these Phase III trials.

Wordt hier bedoeld de tijd dat effect te meten is na stoppen van de toediening?
Toiny Van der Putte-Rademakers
verlenging
Explanation:
Met "extension" wordt altijd met iets als uitbreiding (over het oppervlak of in tijd = verlenging, niet in de hoogte) bedoeld.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-06-08 10:01:09 GMT)
--------------------------------------------------

Men wil dus nagaan of het effect over een langere tijd meetbaar blijft dan de tijdsduur of de eerdere studie
Selected response from:

jloew
Israel
Grading comment
Weer bedankt, James (en Titia)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verlenging
jloew
4uitbreiding
jaugust
4verhoging
Jack den Haan
2eventuele nawerking
Antoinette Verburg


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verhoging


Explanation:
'Extension' lijkt mij niet noodzakelijkwijs gerelateerd aan tijd, maar zou ook betrekking kunnen hebben op bepaalde aspecten van de behandeling. Ik denk dat je met 'verhoging' beide mogelijkheden verdisconteert.

Een verhoging van het (positieve) therapeutische effect, dus.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 26
Notes to answerer
Asker: Bedankt, Jack.


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitbreiding


Explanation:
Ik denk dat je de mogelijkheid van uitbreiding van het effect ook niet moet uitsluiten. Ik bedoel uitbreiding in de context van bredere functionaliteit van de werkzame stof, op nog niet waargenomen of onderzochte vlakken.

jaugust
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker:

Asker: Bedankt!


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verlenging


Explanation:
Met "extension" wordt altijd met iets als uitbreiding (over het oppervlak of in tijd = verlenging, niet in de hoogte) bedoeld.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-06-08 10:01:09 GMT)
--------------------------------------------------

Men wil dus nagaan of het effect over een langere tijd meetbaar blijft dan de tijdsduur of de eerdere studie

jloew
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Weer bedankt, James (en Titia)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Titia Meesters: ook gezien het feit dat het een follow-up betreft
38 mins
  -> Bedankt Titia

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eventuele nawerking


Explanation:
Ik heb het idee dat ze dit bedoelen.... Kijken of na afloop van de behandeling nog iets merkbaar is van dat 'therapeutic benefit', ja of nee, en zo ja in welke vorm.

Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Bedankt Antoinette





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search