treatment-emergent

Dutch translation: ten gevolge van de behandeling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:treatment-emergent
Dutch translation:ten gevolge van de behandeling
Entered by: jloew

12:14 Apr 4, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: treatment-emergent
Safety and tolerability will be determined by comparison of incidence and rates of serious adverse events (SAEs), treatment-emergent AEs, treatment emergent abnormal lab values and changes in EGC’s.
Kaat
ten gevolge van de behandeling
Explanation:
Ten gevolge van / als resultaat van /voortkomend uit
Selected response from:

jloew
Israel
Grading comment
Dank je.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1uit de behandeling voortkomende
Jacqueline van der Spek
4tijdens de behandeling optredend
Ron Willems
3behandelingsgerelateerd(e)
Antoinette Verburg
3door de behandeling veroorzaakt
Erik Boers
3 -1ten gevolge van de behandeling
jloew


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ten gevolge van de behandeling


Explanation:
Ten gevolge van / als resultaat van /voortkomend uit

jloew
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Dank je.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ron Willems: niet noodzakelijk een oorzakelijk verband...
1123 days

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uit de behandeling voortkomende


Explanation:
HTH,

Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: Agree that it is not necessarily 'caused by' the treatment.
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
door de behandeling veroorzaakt


Explanation:
Ook een mogelijkheid.

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 32

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
behandelingsgerelateerd(e)


Explanation:
Minder letterlijk, maar hier komt het m.i. wel op neer.

De meeste behandelingsgerelateerde bijwerkingen waren orale candidiasis, faryngitis, hoofdpijn en dysfonie
http://www.cbg-meb.nl/nl/nieuws/gebu03/gebu0309.htm

Het aantal behandelingsgerelateerde bijwerkingen bij gebruik van
placebo, vCP1452 en vCP1452/RG 83894 bedroeg respectievelijk
33, 54 en 69.
http://www.natec.nl/external/bulletin/Nummer30_def.pdf

waren de meest frequent gerapporteerde behandelingsgerelateerde bijwerkingen: smaakafwijking (bittere of vreemde smaak, zie beschrijving hieronder) (5,3%) en tijdelijk wazig zien
http://www.emea.eu.int/humandocs/PDFs/EPAR/Azopt/H-267-PI-nl...

Antoinette Verburg
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  jloew: behandelingsgerelateerde is de vertaling voor treatment-related
43 mins
  -> Een waar woord, James... :-), maar komt dat in dit geval niet op hetzelfde neer? Met goede argumenten laat ik me graag van het tegendeel overtuigen, hoor... :-)

agree  Ron Willems: en "ten gevolge van de behandeling" is de vertaling van treatment-caused" ;-) /// het recht moet zijn beloop hebben, hi hi - bovendien komt "treatment-emergent" in een recente termvraag ook weer terug.
1123 days
  -> ;-)) Na 1123 dagen toch nog erkenning... Dank je, Ron. :-)

1123 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tijdens de behandeling optredend


Explanation:
oorzakelijk verband is juist niet duidelijk

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 38




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search