Complaints Resolution

Dutch translation: klachtenbehandeling

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Complaints Resolution
Dutch translation:klachtenbehandeling
Entered by: Ingrid Collet

16:36 Dec 1, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: Complaints Resolution
Het betreft de privacy van persoonlijke gegevens.
Ingrid Collet
klachtenbehandeling
Explanation:
http://www.bureau-houthoff.nl/dienstenpagina/trainingen en w...
Selected response from:

Roos Kolkena (X)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4een oplossing vinden voor klachten
jloew
3 +1klachtenbehandeling
Roos Kolkena (X)
3afhandeling van klachten
Michaël Temmerman
3behandeling van klachten
Gert Vercauteren


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
complaints resolution
een oplossing vinden voor klachten


Explanation:
Het lijkt mij vrij eenvoudig, tenzij de context iets anders aanduidt


    Reference: http://www.washington.edu/admin/hr/pol.proc/complaint.proces...
    Reference: http://atyourservice.ucop.edu/employees/policies/staff_polic...
jloew
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
complaints resolution
klachtenbehandeling


Explanation:
http://www.bureau-houthoff.nl/dienstenpagina/trainingen en w...

Roos Kolkena (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vixen: ook regelmatig klachtafhandeling genoemd
49 mins

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
complaints resolution
behandeling van klachten


Explanation:
Hallo Ingrid,

dat is wat het volgens mij betekent (heb je meer context?). Volgens Van Dale mag je ook gewoon 'klachtenbehandeling' gebruiken. Ik denk dat eventueel ook 'afhandeling van klachten' mogelijk is.

Letterlijk betekent het wel zoiets als 'klachtenoplossing', maar dat veronderstelt dan natuurlijk dat er gelijk een oplossing wordt gegeven voor de klachten, en dat gaat misschien wat ver. Daarom mijn voorstel.

Gert

Gert Vercauteren
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
complaints resolution
afhandeling van klachten


Explanation:
Oplossen of afhandelen van klachten.
Het is nogal moeilijk om zonder context zeker te zijn van een vertaling. Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk, maar dat is het eerste waar ik aan denk wanneer ik die term zie.
Hopelijk ben je er wat mee.

Michaël Temmerman
Costa Rica
Native speaker of: Dutch
Notes to answerer
Asker: Dank je. Nee, ik heb helemaal geen context. Ik werk rechtstreeks in het vertaalgeheugen van een klant, waarin de tekst uit zeer veel codes en losse termen bestaat. Voor ik verderwerk ga ik eerst vragen of ze me geen pdf kunnen doorsturen, want zo kan het niet anders dan dat er foutieve interpretaties insluipen. Ik stop ermee voor vandaag. Morgen kan ik misschien opnieuw helder denken. Groetjes.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search