muscular way

Dutch translation: spierbaan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:muscular way
Dutch translation:spierbaan
Entered by: Anneken

10:32 Jan 20, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Medical - Medical: Health Care
English term or phrase: muscular way
To stimulate your quadriceps you need 2 small and 1 large electrodes. Contracting your thigh, place the 2 small electrodes at the beginning of the muscle you can see on each side of your thigh. The large electrode should be placed on the muscular way, upper the thigh.
Now connect the red end of the 2 wires with the small electrodes and the black ends with one connection of the large one, respecting the side of the thigh.

Ik berijp wat er bedoeld wordt, maar hoe noem je dit precies in het Nederlands? Hartelijk dank voor jullie suggesties!
Anneken
spierbaan
Explanation:
Inleidende begrippen van kinesitherapie en revalidatie -- index
definitie kinesitherapie; methodisch handelen; ICF; houding en bewegingen;
spierwerk en spierbaan; onderzoeksmethoden : anamnese, inspectie, ...
aivwww.ugent.be/Studentenadministratie/ Studiegids/2005/NL/FACULTY/GE/COURSE/DBKINE/01000015/INDEX.HTM - 8k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Fitnessnet.nl Forum :: Bekijk onderwerp - Benchpress, maar dan met ...
ik wist niet dat een spierbaan maar aan 1 kant kon verkorten? _________________ As
you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000 ...
www.fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic. php?p=5217&sid=820004e638c055725b724e97d1d99e77 - 33k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Paardentips Forum :: Bekijk onderwerp - Vraag ! advies over ...
inderdaad paarden chips word gewoon gespoten in de spierbaan dus effe geen harde
arbeid je kan wel een stuk aan de hand lopen zodat die nek wel soepel ...
www.paardentips.com/phpBB2/viewtopic. php?p=45606&sid=ca7af9a58880ff158adf4ff0b70ccdc9 - 34k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Dank je, dit lijkt me inderdaad de beste vertaling!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spierbaan
Jack den Haan
4 +1spier weg
jloew


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spier weg


Explanation:
Bepaalde plaats in spierweefsel


    Reference: http://www.netfit.co.uk/dutch/tech1.htm
jloew
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Ik zou dit wel aan elkaar schrijven...
8 mins

neutral  Roos Kolkena (X): James, doe snel weg , die referentie :-)
48 mins

neutral  Antoinette Verburg: Eens met Roos. Ref. al doorgelezen, James? ;-)
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spierbaan


Explanation:
Inleidende begrippen van kinesitherapie en revalidatie -- index
definitie kinesitherapie; methodisch handelen; ICF; houding en bewegingen;
spierwerk en spierbaan; onderzoeksmethoden : anamnese, inspectie, ...
aivwww.ugent.be/Studentenadministratie/ Studiegids/2005/NL/FACULTY/GE/COURSE/DBKINE/01000015/INDEX.HTM - 8k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Fitnessnet.nl Forum :: Bekijk onderwerp - Benchpress, maar dan met ...
ik wist niet dat een spierbaan maar aan 1 kant kon verkorten? _________________ As
you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000 ...
www.fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic. php?p=5217&sid=820004e638c055725b724e97d1d99e77 - 33k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's

Paardentips Forum :: Bekijk onderwerp - Vraag ! advies over ...
inderdaad paarden chips word gewoon gespoten in de spierbaan dus effe geen harde
arbeid je kan wel een stuk aan de hand lopen zodat die nek wel soepel ...
www.paardentips.com/phpBB2/viewtopic. php?p=45606&sid=ca7af9a58880ff158adf4ff0b70ccdc9 - 34k - Toegevoegde zoekresultaten - In cache - Gelijkwaardige pagina's



Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Dank je, dit lijkt me inderdaad de beste vertaling!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jloew: Ik geef hier de voorkeur aan boven mijn "spierweg"
1 hr
  -> Bedankt James.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search