antivibration pads

Dutch translation: trillingsdempende platen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antivibration pads
Dutch translation:trillingsdempende platen
Entered by: Pieter Beens

18:40 Jun 10, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: antivibration pads
Er zijn diverse varianten, waaronder "antitrillingsblokjes". Wat is de beste term?
Pieter Beens
Netherlands
trillingsdempende platen
Explanation:
Algemeen is 'trillingsdempend materiaal', maar het hangt van de context en vorm af welke specifieke term van toepassing is. Een 'pad' kan een blokje zijn, of een voering, of een plaat.
'Pads' wordt zelfs wel onvertaald gebruikt, zie link.
Selected response from:

Willem Wunderink
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Willem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3trillingsdempende platen
Willem Wunderink
4anti-trillingsopvulstroken
AA Schenker
3trillingsdempers
arianek


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
trillingsdempende platen


Explanation:
Algemeen is 'trillingsdempend materiaal', maar het hangt van de context en vorm af welke specifieke term van toepassing is. Een 'pad' kan een blokje zijn, of een voering, of een plaat.
'Pads' wordt zelfs wel onvertaald gebruikt, zie link.


    Reference: http://www.caldic.com/nl-NL/Locations/Caldic-Isolatietechnie...
Willem Wunderink
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Willem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
12 hrs
  -> Dank je wel, Jack

agree  Jan Willem van Dormolen: Afhankelijk van formaat en positie bijv. ook 'plaatjes' of 'voetjes'
13 hrs
  -> |Bedankt, Jan Willem

agree  Tineke Van Beukering: Ook mee eens met Jan-Willem
17 hrs
  -> Bedankt, Tineke

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
anti-trillingsopvulstroken


Explanation:
Antivibration pad >> (Machinebouw):
1) Anti-trillingsopvulstrook;
2) Anti-trillingskussen;
3) Anti-trillingsopvulsel;
4) Anti-trillingsvulling;
5) Anti-trillingsbuffer.

AA Schenker
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in PapiamentoPapiamento
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: De varianten met 'vullen' vind ik persoonlijk wat moeizaam, maar iets met kussen of voetjes oid zouden goed kunnen.
6 hrs
  -> De woorden gebruikt in mijn uitleg zijn opgezocht in oude en nieuwe technische woordenboeken. Ik heb kennis van technische materialen en praktijkervaring in de Energietechniek, Elektrotechniek, Apparaten- en Machinebouw en Installatietechniek.

1 day 13 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trillingsdempers


Explanation:
Juist omdat er veel verschillende vormen worden gebruikt, is het "handig" dat in het Nederlands het algemenere "trillingsdemper" kan worden gebruikt:
http://www.google.nl/search?q=trillingsdempers&bav=on.2,or.&...

http://www.google.nl/search?q=trillingsdempers&bav=on.2,or.&...

Alles dat de vorm heeft van een kussen, klos, blokje, mat, buffer enz.
Synoniem van antivibration pad is damping pad = trillingsdemper

arianek
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search