crush cutter

Dutch translation: crush cutter

00:55 May 5, 2011
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Packing machines
English term or phrase: crush cutter
Crush cutter - Part of the unit that cuts through plastic by using high concentrated pressure.
Laurent Slowack
Dutch translation:crush cutter
Explanation:
Het lijkt erop dat het niet vertaald wordt. Eventueel mes of meshouder voor crush cutting (onduidelijk uit je vraag welk deel precies bedoeld wordt).

Voor het snijden van diverse soorten papier, karton, folie, plastic, rubber en textiel leveren wij met Mario Cotta diverse topproducten voor onder andere razor-cur, shear-cut, score-cut en crush-cut systemen. Ons assortiment bevat onder meer diverse (pneumatische) meshouders, zeer veel verschillende soorten messen, bevestigingsrails, bodemmessen en zelfs complete snijdsystemen op maat.
http://mariocotta.be/

Een uitgebreide voorraad van standaard messen voor onder andere “score cut”, “razor cut”, “shear cut” en “hot cut” toepassingen, maakt snelle levering mogelijk. In combinatie met het flexibele productieproces, waardoor speciale maatvoeringen en vervanging van messen van ander fabricaat snel te realiseren is, maakt dit Mario Cotta tot een van de meest flexibele en efficiënte leveranciers van industriële messen.
http://messen.mariocotta.be/

http://messen.mariocotta.be/mariocotta_producten_messen.asp
http://meshouders.mariocotta.be/mariocotta_producten_meshoud...

Ik weet niet of er echt een verschil bestaat tussen score en crush cut:
Crush or score cutting excels at slitting heavy materials such as rubber, sandpaper, roofing shingles, and fiberglass. It is also used to slit multi-layered tissue, nonwovens, and adhesive tapes.
http://www.dienesusa.com/products/knife_holders/crush_score_...

http://www.indiamart.com/prannathkapur-sons/products.html



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-05-05 04:49:51 GMT)
--------------------------------------------------

PS: deze laatste Indiaase link legt nog het meeste uit over de verschillende snijtypes.
Selected response from:

Lianne van de Ven
United States
Grading comment
Met dank. Werd onvertaald gelaten.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1drukmes
vixen
3crush cutter
Lianne van de Ven


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crush cutter


Explanation:
Het lijkt erop dat het niet vertaald wordt. Eventueel mes of meshouder voor crush cutting (onduidelijk uit je vraag welk deel precies bedoeld wordt).

Voor het snijden van diverse soorten papier, karton, folie, plastic, rubber en textiel leveren wij met Mario Cotta diverse topproducten voor onder andere razor-cur, shear-cut, score-cut en crush-cut systemen. Ons assortiment bevat onder meer diverse (pneumatische) meshouders, zeer veel verschillende soorten messen, bevestigingsrails, bodemmessen en zelfs complete snijdsystemen op maat.
http://mariocotta.be/

Een uitgebreide voorraad van standaard messen voor onder andere “score cut”, “razor cut”, “shear cut” en “hot cut” toepassingen, maakt snelle levering mogelijk. In combinatie met het flexibele productieproces, waardoor speciale maatvoeringen en vervanging van messen van ander fabricaat snel te realiseren is, maakt dit Mario Cotta tot een van de meest flexibele en efficiënte leveranciers van industriële messen.
http://messen.mariocotta.be/

http://messen.mariocotta.be/mariocotta_producten_messen.asp
http://meshouders.mariocotta.be/mariocotta_producten_meshoud...

Ik weet niet of er echt een verschil bestaat tussen score en crush cut:
Crush or score cutting excels at slitting heavy materials such as rubber, sandpaper, roofing shingles, and fiberglass. It is also used to slit multi-layered tissue, nonwovens, and adhesive tapes.
http://www.dienesusa.com/products/knife_holders/crush_score_...

http://www.indiamart.com/prannathkapur-sons/products.html



--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-05-05 04:49:51 GMT)
--------------------------------------------------

PS: deze laatste Indiaase link legt nog het meeste uit over de verschillende snijtypes.

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 83
Grading comment
Met dank. Werd onvertaald gelaten.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drukmes


Explanation:
Ik heb de indruk dat dit in het Nederlands een "drukmes" wordt genoemd.

Zie bijv. http://www.kovema.nl/uploads/media/Kovema_informatiebrochure...

vixen
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: Goede vondst! Ik heb me rotgezocht.
5 hrs
  -> Bedankt Lianne ;-) Het gekke is dat ik nu al niet meer weet op welke zoektermen ik heb gezocht. Ik geloof "snijden" + "mes" + "druk"




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search