Drain Pans

Dutch translation: afvoerbak

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Drain Pans
Dutch translation:afvoerbak
Entered by: Liliane Braeckman

15:42 Jan 20, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Drain Pans
Context:

"«1»Transmission Oil Refilling Units, Drain Pans Oil Collection Units , Oil Suction Units «2»4 - 5«3»"
solejnicz
Netherlands
afvoerbak
Explanation:
ik zoek verder

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2010-01-20 16:09:14 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zou er misschien afvoerbak of afvoerbekken van het centraal olieopvangsysteem van maken.
Zie:www.inspraakpunt.nl/.../CALAMITEITENPLAN Airtricity West Ri... -

Onder de belangrijkste plaatsen waar olie kan lekken worden
voorzieningen getroffen om olie op te vangen (zogenaamde oil collection systems). De gelekte olie wordt zo opgevangen en verzameld in een centraal opvangsysteem.
Selected response from:

Liliane Braeckman
Italy
Grading comment
Ik neem aan dat dit de meest accurate vertaling is van "drain pan".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1olieafvoersystemen
Jack den Haan
3 +1olie-opvangtank
Lianne van de Ven
3 +1afvoerbak
Liliane Braeckman


Discussion entries: 5





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drain pans
afvoerbak


Explanation:
ik zoek verder

--------------------------------------------------
Note added at 26 min (2010-01-20 16:09:14 GMT)
--------------------------------------------------

Ik zou er misschien afvoerbak of afvoerbekken van het centraal olieopvangsysteem van maken.
Zie:www.inspraakpunt.nl/.../CALAMITEITENPLAN Airtricity West Ri... -

Onder de belangrijkste plaatsen waar olie kan lekken worden
voorzieningen getroffen om olie op te vangen (zogenaamde oil collection systems). De gelekte olie wordt zo opgevangen en verzameld in een centraal opvangsysteem.



    Reference: http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do
Liliane Braeckman
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ik neem aan dat dit de meest accurate vertaling is van "drain pan".

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Maar zie discussiegedeelte.
19 hrs
  -> Bedankt Jack

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
drain pans
olie-opvangtank


Explanation:
olie-opvangtank
http://bouw-industrie.aanbodpagina.nl/olie-opvang-tank-65-li...

oil suction unit: olie-opvang/afzuigsysteem
http://bouw-industrie.aanbodpagina.nl/olie-opvang-afzuig-sys...

oliepan (voor motorolie)
Realiseer je wel dat als je alleen de oliepan er onder uit haalt, je ongeveer 4 a 5 liter olie moet vervangen. In het gehele automaatsysteem zit tussen de .
http://www.heartbeatforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=674

Maar in de context van transmissieolie is de oliepan onderdeel van de transmissie:
Daarna ging de oliepan onder het blokje eraf en kwam de verrassing: in de olie lagen halve rolletjes van schalmen van de distributieketting.
http://www.bmw-mono-club.nl/r27_ervaringen.htm

Lianne van de Ven
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 83

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Maar zie discussiegedeelte.
17 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
drain pans
olieafvoersystemen


Explanation:
Zie mijn opmerking in het discussiegedeelte hierboven.

PS: Over het algemeen ben je m.i. een beetje karig met achtergrond informatie. Het feit dat het hier gaat om een pneumatisch systeem is best wel relevant. Bovendien, hoewel je altijd voorzichtig moet zijn met het noemen van namen, zou er denk ik hier geen bezwaar zijn geweest tegen het noemen van de fabrikant.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 470

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven
3 hrs
  -> Bedankt Lianne.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search