use your noodle

Dutch translation: uitgekookt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:use your noodle
Dutch translation:uitgekookt
Entered by: Carolien de Visser

17:33 Apr 21, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Marketing / Market Research / reclame/productomschrijving
English term or phrase: use your noodle
XXX Microwave Pasta Cooker
USE YOUR NOODLE
COOK WITH XXX Microwave Cooker
You are about to experience a NEW and EASIER way to cook pasta.
Ik zoek een pakkende vertaling voor 'use your noodle' maar er schiet me natuurlijk niets te binnen.
Carolien de Visser
France
uitgekookt
Explanation:
eventueel met "wees" ervoor, vraagteken erachter of zo
Selected response from:

Marcel van Valen
Netherlands
Grading comment
Bedankt, deze oplossing is kort en past het best in de context
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4uitgekookt
Marcel van Valen
5Gebruik je hersenen
Arnaud Jacobs
4basta met omslachtige pasta
Ron Willems
3gebruik je hersenpan
Jan Messchendorp


Discussion entries: 4





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Gebruik je hersenen


Explanation:
"Use your noodle" betekent: "Gebruik je hersenen", maar ik kan niet meteen op een woordspeling komen in het nederlands met intelligentie en pasta...

Arnaud Jacobs
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gebruik je hersenpan


Explanation:
ook niet ideaal, maar misschien kunnen anderen er op voortborduren...

Jan Messchendorp
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
uitgekookt


Explanation:
eventueel met "wees" ervoor, vraagteken erachter of zo


Marcel van Valen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Bedankt, deze oplossing is kort en past het best in de context

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: ja, of bijvoorbeeld "uitgekookte pasta!"
2 hrs
  -> haha! dank je, Ron

agree  Eddy Coodee: Jawel, leuk! Google het eens. Het wordt ook elders al volop gebruikt als culinaire marketing-kreet.
4 hrs
  -> Dank je, Eddy

agree  Henk Peelen: Goed uitgekookt? Dan probeert u natuurlijk de XXX ...
6 hrs
  -> Dank je, Henk

agree  Jan Messchendorp: of: Koken met XXX. Een uitgekookt idee!
22 hrs
  -> Dank je, Jan

1 day 40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
basta met omslachtige pasta


Explanation:
...

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 231




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search