to flip-flop

Dutch translation: (binair) omkeren

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to flip-flop
Dutch translation:(binair) omkeren
Entered by: Jack den Haan

18:07 Jan 29, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / patent application/printing system
English term or phrase: to flip-flop
If the user has not specified that the page should be forced, a block A *flip-flops* the L/R counter such that if it was set to right it is changed to left and if it was set to left, it is changed to right and the program returns to the block B to retrieve the next "should print" page in the record.

Omdraaien? Omkeren? Of gewoon veranderen?

Bedankt!
Els Thant, M.A., B.Tr. (X)
Ecuador
(biniair) omkeren
Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-01-29 18:35:47 GMT)
--------------------------------------------------

Woordenboek ICT [Biemond/Elsevier]: flip-flop = "Een circuit dat, zolang er voeding aanwezig is, één informatiebit kan opslaan. Een dergelijk circuit is bistabiel; dit wil zeggen dat het twee stabiele toestanden kent. '0' en '1' (...)".

Bij het schakelen van een flip-flop wordt de binaire toestand omgekeerd -- een '0' wordt '1' en een '1' wordt '0'.

bit = *b*inary dig*it* = binair cijfer = 0 of 1
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
En we gaan voor de officiële vertaling, want het is een octrooitekst... Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1(biniair) omkeren
Jack den Haan
3 +2(om)/(ver)wisselen
reebecca (X)
4omschakelen
Laurent Slowack
3flipflop
Alice Saunders (X)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
(om)/(ver)wisselen


Explanation:
't is maar een idee, 't eerste wat in mij opkomt :)

reebecca (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
52 mins
  -> bedankt!

agree  Liesbeth Huijer
16 hrs
  -> thx :)

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(biniair) omkeren


Explanation:
*

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2007-01-29 18:35:47 GMT)
--------------------------------------------------

Woordenboek ICT [Biemond/Elsevier]: flip-flop = "Een circuit dat, zolang er voeding aanwezig is, één informatiebit kan opslaan. Een dergelijk circuit is bistabiel; dit wil zeggen dat het twee stabiele toestanden kent. '0' en '1' (...)".

Bij het schakelen van een flip-flop wordt de binaire toestand omgekeerd -- een '0' wordt '1' en een '1' wordt '0'.

bit = *b*inary dig*it* = binair cijfer = 0 of 1

Jack den Haan
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 180
Grading comment
En we gaan voor de officiële vertaling, want het is een octrooitekst... Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Saunders (X): de juiste vertaling, maar steeds minder vaak gebruikt, denk ik.
20 hrs
  -> Bedankt Alice.

neutral  Antoinette Verburg: Typo is klakkeloos in de glossary overgenomen... Doe er ff wat aan, Jack... :-p
1 day 4 hrs
  -> Inmiddels gebeurd! Bedankt...

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omschakelen


Explanation:
schakelt van de ene toestand naar de andere

Laurent Slowack
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
flipflop


Explanation:
zie dit vaak in de teksten die ik te vertalen krijg van NL-EN. Zeker in IT wordt steeds minder vaak de oorspronkelijke Nederlandse term gebruikt. Vandaar dat ik het ook met Jack eens ben. Dat is de officiele vertaling.

Alice Saunders (X)
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search