most eagerly anticipated

Dutch translation: waar iedereen naar uitkijkt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:most eagerly anticipated
Dutch translation:waar iedereen naar uitkijkt
Entered by: David Van der Vloet

14:27 Oct 1, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: most eagerly anticipated
As in "the most eagerly anticipated game of the year"
Meest langverwachte?
David Van der Vloet
Belgium
de game waar iedereen dit jaar naar uitkijkt
Explanation:
Zelfs Van Dale gelooft niet meer in langstverwachte.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-10-01 18:32:53 GMT)
--------------------------------------------------

Zelfs Van Dale gelooft nog in langstverwachte.

Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4de game waar iedereen dit jaar naar uitkijkt
Gerard de Noord
4meest naar uitgekeken
Sanmar
4meest veelbelovend
Antoinette Verburg
3het meest verwachte spel van het jaar
Laurent Slowack


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meest veelbelovend


Explanation:
De termen komen qua betekenis niet helemaal overeen, maar liggen wel in elkaars verlengde...


    Reference: http://www.gametoday.nl/article/31032861/Top_10_meest_veelbe...
    Reference: http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/838/
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meest naar uitgekeken


Explanation:
Ervaring en hits op google, bijv. 'de meest naar uitgekeken film van het jaar'.

Sanmar
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gerard de Noord: 'Naar uitgekeken' is geen bijvoeglijk naamwoord, dus je kunt er geen overtreffende trap van bouwen in de constructie die jij als voorbeeld geeft.
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
the most eagerly anticipated game of the year
de game waar iedereen dit jaar naar uitkijkt


Explanation:
Zelfs Van Dale gelooft niet meer in langstverwachte.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-10-01 18:32:53 GMT)
--------------------------------------------------

Zelfs Van Dale gelooft nog in langstverwachte.



Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Thanks a lot!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sanmar: Ik ben het met je eens. Jouw suggestie klinkt beter.
27 mins
  -> Dank je wel.

agree  Hans van Leeuwen: Ik zou in ieder geval nog 'meest' invoegen: de game waar dit jaar het meest naar is uitgekeken
1 hr
  -> Dat is inderdaad de mooiste vertaling, zeker als dat spelletje inmiddels op de markt is.

agree  Jan Willem van Dormolen: Eens met Funambule.
2 hrs

agree  Dimitri Vandenborn: dat klopt, dit gold ook voor Half life 2, intussen twee jaar geleden
2 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het meest verwachte spel van het jaar


Explanation:
Een andere optie.

Laurent Slowack
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in SpanishSpanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search