resource industry

Dutch translation: grondstoffensector, grondstoffenindustrie

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:resource industry
Dutch translation:grondstoffensector, grondstoffenindustrie
Entered by: ntschanz

16:38 Aug 27, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Fisheries /
English term or phrase: resource industry
fishing, mining, forestry
ntschanz
Netherlands
grondstoffensector, grondstoffenindustrie
Explanation:
Eurodicautom vertaalt 'resource-based industry' als 'bedrijven die lokale grondstoffen verwerken voor de uitvoer'.
Ik denk dat die formulering gemakshalve best kan worden samengevat als 'grondstoffensector', al heeft die sector ook andere zaken om het lijf dan de drie in de toelichting genoemde takken.
Overigens beschouw ik een vis niet bepaald als een grondstof.... maar dit terzijde. ;-)
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Grondstoffenindustrie past heel goed, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2grondstoffensector, grondstoffenindustrie
Antoinette Verburg
2natuurlijke-hulpbronnenindustrie
Roos Kolkena (X)


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
natuurlijke-hulpbronnenindustrie


Explanation:
ideetje, slechts 1 magere googlehit

natuurlijke-hulpbronnensector kan ook, maar evenmin nauwelijks terug te vinden

Roos Kolkena (X)
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
grondstoffensector, grondstoffenindustrie


Explanation:
Eurodicautom vertaalt 'resource-based industry' als 'bedrijven die lokale grondstoffen verwerken voor de uitvoer'.
Ik denk dat die formulering gemakshalve best kan worden samengevat als 'grondstoffensector', al heeft die sector ook andere zaken om het lijf dan de drie in de toelichting genoemde takken.
Overigens beschouw ik een vis niet bepaald als een grondstof.... maar dit terzijde. ;-)

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Grondstoffenindustrie past heel goed, bedankt!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search