verticals

Dutch translation: verticale markten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:verticals
Dutch translation:verticale markten
Entered by: Frank van 't Hoog

09:41 Mar 4, 2016
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / bedrijfsstrategie
English term or phrase: verticals
"Product line targeting growth *verticals*." Het is een powerpoint, dus telegramstijl. Op een andere slide wordt "Vertical Distribution" afgezet tegen "Geographic Distribution".
Frank van 't Hoog
France
verticale groeimarkten
Explanation:
Eventueel ook: groeiverticals (zie link FD hieronder) of verticale groeisegmenten.

Zie ook http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/marketing_market_... en http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/finance_general/2... :-).

The term "verticals" in business refers to a vertical market. Basically, a vertical market is one where businesses and marketers cater to the needs of a specific group of people within an industry. This concept is in contrast to a horizontal market, where the focus is diverted to a large amount of people regardless of industry.

Vertical Markets Defined
Vertical markets are those that focus on a specific niche and can be marketed to in a similar manner. The entire business can be part of the vertical market, or just an individual department. For example, a business that sells computer software for a specific industry, such as medical, would fall under a vertical market. Also, a department within a company, such as the mortgage department at a bank, would be considered a vertical market, while all the combined departments at the bank could be considered a horizontal market.
http://smallbusiness.chron.com/verticals-business-26157.html

De specialist in draadloze communicatie Option sluit een strategisch partnerschap met het Amerikaanse Autonet Mobile. De bedrijven gaan samen werken aan wat het eerste platform voor mobiele applicaties voor auto"s moet worden. Option investeert daarvoor 1,5 miljoen dollar in het bedrijf.
(...)
Jan Callewaert, algemeen directeur bij Option, spreekt van een belangrijke investering en strategische zet. "Het businessmodel van Autonet Mobile is vrij aantrekkelijk voor ons omdat het wil uitgroeien tot de appstore voor de automobielsector. We zien de sector van connected cars dan ook als een belangrijke verticale groeimarkt."
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20110905_030

De Bartjens-rekenmeester doelde op TKH’s doelstelling om de komende drie tot vijf jaar €300 tot €500 mln omzetgroei te realiseren in de door de groep gedefinieerde zeven verticale groeimarkten. Behalve bandenbouwmachines, waar TKH onbetwist wereldmarktleider is, gaat het hier onder meer om tunnel- en infraprojecten, parkeersystemen en dienstverlening aan de sector ‘marine, oil & gas’. Ondanks de lastige marktomstandigheden in laatstgenoemd segment realiseerde TKH er een krachtige groei, omdat het een specifieke oplossing aanbiedt die uitblinkt in een vergrote veiligheid van de operationele uitvoering op boorplatforms.
(...)
De resultaten zijn nu al indrukwekkend. Vanaf 2012 zijn de groeiverticals 52% in omzet gegroeid en de drie- tot vijfjaarsprojecties voorzien in een handhaving van dit groeitempo.
http://fd.nl/beurs/1115664/tkh-group-4-0

De afdeling logistiek had een bedrijfsresultaat van 87,4 miljoen euro ten opzichte van 77,9 miljoen euro in 2012. De omzet in de logistiek steeg met 9,4 procent tot 1.950 miljoen euro. De nieuwe expertise van de logistieke afdeling op verticale groeisegmenten zoals e-commerce staat volgens Norbert Dentressangle garant voor verdere grote contracten op de belangrijkste Europese markten.
http://www.totaaltrans.nl/norbert-dentressangle-omzet-transp...


--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2016-03-04 10:35:27 GMT)
--------------------------------------------------

In dit specifieke geval: Product line targeting growth verticals >> Productlijn/Productaanbod gericht op verticale groeimarkten.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
Bedankt voor jullie bijdragen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2verticale groeimarkten
Kitty Brussaard
4 +1product, productgroep, producttype
Jan Willem van Dormolen
Summary of reference entries provided
refs
Michael Beijer

Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
product, productgroep, producttype


Explanation:
Met verticals wordt het product of de groep producten bedoeld. Ook vertaalbureaus gebruiken vaak het woord verticals en bedoelen dan het onderwerp van de brontekst (automobiel, IT, chemie, mode, ...)

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Beijer: of "doelgroepen"
41 mins
  -> Dank je

neutral  Kitty Brussaard: Een 'vertical' is een verticale markt / verticaal marktsegment. En in dit specifieke geval: Product line targeting growth verticals > Productlijn gericht op product/productgroep/producttype (waarvoor groei wordt verwacht)??
52 mins

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
growth verticals
verticale groeimarkten


Explanation:
Eventueel ook: groeiverticals (zie link FD hieronder) of verticale groeisegmenten.

Zie ook http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/marketing_market_... en http://www.proz.com/kudoz/english_to_dutch/finance_general/2... :-).

The term "verticals" in business refers to a vertical market. Basically, a vertical market is one where businesses and marketers cater to the needs of a specific group of people within an industry. This concept is in contrast to a horizontal market, where the focus is diverted to a large amount of people regardless of industry.

Vertical Markets Defined
Vertical markets are those that focus on a specific niche and can be marketed to in a similar manner. The entire business can be part of the vertical market, or just an individual department. For example, a business that sells computer software for a specific industry, such as medical, would fall under a vertical market. Also, a department within a company, such as the mortgage department at a bank, would be considered a vertical market, while all the combined departments at the bank could be considered a horizontal market.
http://smallbusiness.chron.com/verticals-business-26157.html

De specialist in draadloze communicatie Option sluit een strategisch partnerschap met het Amerikaanse Autonet Mobile. De bedrijven gaan samen werken aan wat het eerste platform voor mobiele applicaties voor auto"s moet worden. Option investeert daarvoor 1,5 miljoen dollar in het bedrijf.
(...)
Jan Callewaert, algemeen directeur bij Option, spreekt van een belangrijke investering en strategische zet. "Het businessmodel van Autonet Mobile is vrij aantrekkelijk voor ons omdat het wil uitgroeien tot de appstore voor de automobielsector. We zien de sector van connected cars dan ook als een belangrijke verticale groeimarkt."
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20110905_030

De Bartjens-rekenmeester doelde op TKH’s doelstelling om de komende drie tot vijf jaar €300 tot €500 mln omzetgroei te realiseren in de door de groep gedefinieerde zeven verticale groeimarkten. Behalve bandenbouwmachines, waar TKH onbetwist wereldmarktleider is, gaat het hier onder meer om tunnel- en infraprojecten, parkeersystemen en dienstverlening aan de sector ‘marine, oil & gas’. Ondanks de lastige marktomstandigheden in laatstgenoemd segment realiseerde TKH er een krachtige groei, omdat het een specifieke oplossing aanbiedt die uitblinkt in een vergrote veiligheid van de operationele uitvoering op boorplatforms.
(...)
De resultaten zijn nu al indrukwekkend. Vanaf 2012 zijn de groeiverticals 52% in omzet gegroeid en de drie- tot vijfjaarsprojecties voorzien in een handhaving van dit groeitempo.
http://fd.nl/beurs/1115664/tkh-group-4-0

De afdeling logistiek had een bedrijfsresultaat van 87,4 miljoen euro ten opzichte van 77,9 miljoen euro in 2012. De omzet in de logistiek steeg met 9,4 procent tot 1.950 miljoen euro. De nieuwe expertise van de logistieke afdeling op verticale groeisegmenten zoals e-commerce staat volgens Norbert Dentressangle garant voor verdere grote contracten op de belangrijkste Europese markten.
http://www.totaaltrans.nl/norbert-dentressangle-omzet-transp...


--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2016-03-04 10:35:27 GMT)
--------------------------------------------------

In dit specifieke geval: Product line targeting growth verticals >> Productlijn/Productaanbod gericht op verticale groeimarkten.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bedankt voor jullie bijdragen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Beijer
1 min
  -> Thank you, Michael.

agree  Barend van Zadelhoff: http://tinyurl.com/zuauzmd Past ook bij "geografisch vs verticaal".
3 hrs
  -> Dank je wel!




Reference comments


48 mins
Reference: refs

Reference information:
See: http://www.glovia.nl/verticals-doelgroepen/

clicking on "Verticals" reveals:

• Luchtvaart & Defensie Automotive
• Machine- & Apparatenbouw
• Elektronica & Elektrotechniek
• Industriële Producten & Toeleveranciers
• Projectmatige productiebedrijven

and: "Verticals (Doelgroepen)" (http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9c8zgYI... )

Michael Beijer
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search