Safety light curtain

Dutch translation: lichtsluis

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Safety light curtain
Dutch translation:lichtsluis
Entered by: Harmen Rijks

12:41 Mar 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Engineering
English term or phrase: Safety light curtain
Kan dit vertaald worden als een veiligheids-lichtgordijn? Het wordt gebruikt om te voorkomen dat mensen per ongeluk in grote, gevaarlijke machines vallen. Het schakelt de machine automatisch uit als iemand erdoorheen loopt.
Harmen Rijks
United Kingdom
lichtsluis
Explanation:
noemt men dat in het Nederlands
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3lichtsluis
Henk Peelen
5veiligheidslichtscherm
Harry Borsje
4(veiligheids)lichtgordijn
Jacques Wolse


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
lichtsluis


Explanation:
noemt men dat in het Nederlands

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: inderdaad de meest voorkomende benaming
11 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
18 mins

agree  Francina
6 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
safety light curtain
(veiligheids)lichtgordijn


Explanation:
Lichtgordijn kan ook: 156 hits op Google.
Kan groot of klein zijn: inderdaad een lichtsluis waar je doorheen loopt of een lichtgordijn dat je met je hand, voet of ander lichaamsdeel onderbreekt waardoor de machine direct uitschakelt.

Jacques Wolse
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
safety light curtain
veiligheidslichtscherm


Explanation:
of gewoon lichtscherm als al duidelijk is, dat het een veiligheidsfunctie heeft m.b.t. de besturing

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 53 mins (2005-03-15 14:35:05 GMT)
--------------------------------------------------

in het wereldje van machineveilgheid (zowel hardware-leveranciers als Siemens en Pilz, als CE-consultants als G-TEC) heet het een lichtscherm; een lichtsluis zou m.i. betekenen, dat er sprake is van 2 achter elkaar geplaatste lichtschermen

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 1 min (2005-03-15 14:42:34 GMT)
--------------------------------------------------

in het wereldje van machineveilgheid (zowel hardware-leveranciers als Siemens en Pilz, als CE-consultants als G-TEC) heet het een lichtscherm; een lichtsluis zou m.i. betekenen, dat er sprake is van 2 achter elkaar geplaatste lichtschermen

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search