pin cable

Dutch translation: ingangskabel, signaalvoerende aansluitkabel

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pin cable
Dutch translation:ingangskabel, signaalvoerende aansluitkabel
Entered by: Jack den Haan

02:07 Jul 6, 2011
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / cabling
English term or phrase: pin cable
Do not bundle power cord or speaker cables with pin cables together.
Laurent Slowack
ingangskabel, signaalvoerende aansluitkabel
Explanation:
Zie mijn eerste suggestie. Voor dat de een of andere wijsneus die eerdere suggestie "claimt" en er een eigen entry van maakt (kort geleden nog gebeurd), doe ik het maar vast...
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Audio kabel
bertvandermoer
4ingangskabel, signaalvoerende aansluitkabel
Jack den Haan
4signaalvoerende kabel
Jack den Haan
4aansluitkabel
Pieter Beens


Discussion entries: 4





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aansluitkabel


Explanation:
Gewoon zo'n audiokabeltje dat aan een headset of speaker zit.

Pieter Beens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Naar mijn smaak een tikkeltje te kort door de bocht, writeit. Voedingskabels en luidsprekerkabels moeten immers ook worden aangesloten. Als je daar nou eens 'signaalvoerende aansluitkabel' van zou maken ... ;-)
8 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
signaalvoerende kabel


Explanation:
Zie de mijns inziens geheel correcte uitleg van Meirs. Eventueel the best of two worlds: signaalvoerende aansluitkabel (zie de bijdrage van writeit).

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2011-07-06 14:59:04 GMT)
--------------------------------------------------

Eventueel zou je ook de term ingangskabel kunnen gebruiken. Er wordt immers kennelijk een signaal ingevoerd dat na versterking aan de luidsprekers wordt aangeboden.

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 325

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ingangskabel, signaalvoerende aansluitkabel


Explanation:
Zie mijn eerste suggestie. Voor dat de een of andere wijsneus die eerdere suggestie "claimt" en er een eigen entry van maakt (kort geleden nog gebeurd), doe ik het maar vast...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 325

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Audio kabel


Explanation:
Dit geeft beter het verschil weer met de andere kabels die grotere wisselspanningen voeren en dus niet te dicht langs de audio kabels (lijn) moeten lopen vanwege ongewenste inductie ofwel brom.

bertvandermoer
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Mooie vrije vertaling van wat meirs al eerder zei ;-)
28 mins
  -> Tja,daswaar, maarMeirs gaf niet de juiste technische verklaring.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search