threaded retainer

Dutch translation: bevestigingsmiddel voorzien van schroefdraad

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:threaded retainer
Dutch translation:bevestigingsmiddel voorzien van schroefdraad
Entered by: Jacques Wolse

14:54 Dec 20, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / fasteners
English term or phrase: threaded retainer
Hele zin: 'Use the following procedure to thread-lock threaded retainers'. Een 'retainer' kan van alles zijn, hier in ieder geval iets met schroefdraad. Vervolg van context (in relatie tot bovenstaande vraag) snap ik niet: 'Apply the thread-locking compound (tot zover is duidelijk) to the spanner wrench notches or holes'. Schroefdraadlijm aanbrengen op nokjes of uitsparingen van haaksleutel zodat dat spul de boel vastlijmt? Beats me!
Jacques Wolse
bevestigingsmiddel voorzien van schroefdraad
Explanation:
Ik denk dat de notches or holes zijn bedoeld *voor* de spanner en dat je via deze uitsparingen de loctite bij de schroefdraad kunt krijgen. Is dus specifiek voor deze bev.middelen.
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
De beschrijving had ik al, maar de uitleg verduidelijkt waar ik de 'notches' en 'holes' moest zoeken, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5borgmoer
Marijn de Kroon
3 +1bevestigingsmiddel voorzien van schroefdraad
Harry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bevestigingsmiddel voorzien van schroefdraad


Explanation:
Ik denk dat de notches or holes zijn bedoeld *voor* de spanner en dat je via deze uitsparingen de loctite bij de schroefdraad kunt krijgen. Is dus specifiek voor deze bev.middelen.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
De beschrijving had ik al, maar de uitleg verduidelijkt waar ik de 'notches' en 'holes' moest zoeken, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leo van bragt: ja, niet "van" maar "voor"...
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
borgmoer


Explanation:
Het gaat om het borgen van schroefdraad met iets van loctite. door op de schroefdraad dat spul te smeren wordt de tussenruimte tussen draad van bijv. boute en moer "op elkaar geplakt". Dit is het "Threaad-lock" -> "schroefdraadslot".
maar een threaded retainer is gewoon een borgmoer.

--------------------------------------------------
Note added at 6 uren (2007-12-20 21:13:55 GMT)
--------------------------------------------------

Overigens moet de schroefdaardlijm vergeten, we praten in de techniek over borgmiddelen of hooguit schroefdraadborgmiddelen

Marijn de Kroon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search