special provision unit

Dutch translation: Afdeling speciaal onderwijs

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:special provision unit
Dutch translation:Afdeling speciaal onderwijs
Entered by: Robert Rietvelt

09:27 Feb 16, 2017
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / Schoolprojecten
English term or phrase: special provision unit
Als in: Of particular interest is CS3 United Kingdom, in which students from the designated special provision unit, which works with autistic students, joined the class.

Dus een speciaal samengestelde klas voor autistische kinderen. Aangezien ze hier "THE designated special provision unit" i.p.v. "A designated special provision unit" zeggen, dus redelijk bepaald, vroeg ik mij af of er ook in het Nederlands een naam voor is (voordat ik verzand in omschrijvingen).
Robert Rietvelt
Afdeling speciaal onderwijs
Explanation:
... afgekort tot SO-afdeling. Zie referenties hieronder. Voor de middelbare school wordt gesproken over voortgezet speciaal onderwijs (VSO).
Selected response from:

Edith van der Have-Raats
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Afdeling speciaal onderwijs
Edith van der Have-Raats
3 +1cluster
Philine Veldhuijsen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Afdeling speciaal onderwijs


Explanation:
... afgekort tot SO-afdeling. Zie referenties hieronder. Voor de middelbare school wordt gesproken over voortgezet speciaal onderwijs (VSO).


    Reference: http://www.mmschool.nl/het-onderwijs/afd-speciaal-onderwijs
    Reference: http://www.specialescholenkapelle.nl/
Edith van der Have-Raats
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: In de context van Roberts project (dat zich volgens mij richt op scholieren/leerlingen van 14-18 jaar) waarschijnlijk eerder VSO-afdeling dan SO-afdeling.
9 mins
  -> Dat is dan inderdaad de beste oplossing.

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cluster


Explanation:
Voor zover mogelijk nemen kinderen met een beperking deel aan het reguliere onderwijs. Pas als dit geen ontwikkelingsperspectief biedt, wordt gezocht naar speciaal onderwijs. In het speciaal onderwijs bestaan verschillende clusters (unit?), afhankelijk van de beperking. Zie http://www.rugzakkinderen.nl/speciaal-onderwijs/. Maar, je hebt het over studenten. Is deze tekst gericht op basis onderwijs of voortgezet onderwijs?

Philine Veldhuijsen
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: Lijkt mij beter passen in de hele zin.
19 mins

neutral  Kitty Brussaard: Enkel 'cluster' lijkt me hier niet voldoende. Eventueel wel zoiets als: (...) het VSO-cluster dat zich richt op leerlingen met autisme (...). Of iets van soortgelijke strekking.
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search