directions & prepositions

Dutch translation: richtingen en voorzetsels

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:directions and prepositions
Dutch translation:richtingen en voorzetsels
Entered by: Barend van Zadelhoff

19:39 Aug 2, 2015
English to Dutch translations [PRO]
Education / Pedagogy / Language learning app
English term or phrase: directions & prepositions
countries
travel
air travel
transport
hotels
directions & prepositions
hobbies
music
sport
theatre & cinema
restaurant


Dit is een van de thema's in een app om een taal te leren.

Bedankt!
Jorim De Clercq
Ecuador
richtingen en voorzetsels
Explanation:

Je zou misschien ook kunnen zeggen 'oriëntatie in de ruimte en voorzetsels'. Maar dat klinkt te ingewikkeld voor een jong publiek.

Verband ?

Door richtingen te koppelen aan voorzetsels worden leerlingen uitgedaagd de voorzetsels die ze hebben geleerd te gebruiken, de voorzetsels in context plaatsen, zo stel ik me voor.

Je komt veel voorbeelden tegen waarin wordt gewerkt met de richting geven/aanwijzen / de weg wijzen maar ook andere voorbeelden met onderlinge posities.

http://blog.sproutenglish.com/prepositions-of-place-giving-d...

http://www.michellehenry.fr/prep.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-08-02 21:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Try to solve this one:

http://www.quia.com/quiz/4608927.html?AP_rand=1959705047

:-)
Selected response from:

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2richtingen en voorzetsels
Barend van Zadelhoff
4(verkeers)aanwijzingen & voorzetsels
Michael Beijer


Discussion entries: 13





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
richtingen en voorzetsels


Explanation:

Je zou misschien ook kunnen zeggen 'oriëntatie in de ruimte en voorzetsels'. Maar dat klinkt te ingewikkeld voor een jong publiek.

Verband ?

Door richtingen te koppelen aan voorzetsels worden leerlingen uitgedaagd de voorzetsels die ze hebben geleerd te gebruiken, de voorzetsels in context plaatsen, zo stel ik me voor.

Je komt veel voorbeelden tegen waarin wordt gewerkt met de richting geven/aanwijzen / de weg wijzen maar ook andere voorbeelden met onderlinge posities.

http://blog.sproutenglish.com/prepositions-of-place-giving-d...

http://www.michellehenry.fr/prep.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-08-02 21:19:27 GMT)
--------------------------------------------------

Try to solve this one:

http://www.quia.com/quiz/4608927.html?AP_rand=1959705047

:-)

Barend van Zadelhoff
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Beijer: aha! nu snap ik hem. ik zou er denk ik zelf "ruimtelijke oriëntatie en voorzetsels" van maken
16 mins
  -> Op grond van wat ik op het internet heb gezien, neig ik ertoe het zo algemeen mogelijk te houden: richtingen.

agree  Peter Simon: Ja, een belangrijke deel van het leren van het Engels, veel werk voor leerlingen (meestal niet moeilijk voor Nederlands-moedertalige studenten)
23 mins
  -> Thank you, Peter. See for example: prepositions of place and direction: http://www.englisch-hilfen.de/en/grammar/prepositions_place....

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(verkeers)aanwijzingen & voorzetsels


Explanation:
???

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2015-08-02 19:56:21 GMT)
--------------------------------------------------

hmm, of zou dat misschien beter "routebeschrijving(en) & voorzetsels" moeten zijn?

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2015-08-02 20:02:35 GMT)
--------------------------------------------------

inderdaad, verander dat maar van "(verkeers)aanwijzingen" naar "routebeschrijving(en)". zit eigenlijk iets anders te doen, met maar half a brain hier, so to speak ;)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-08-02 21:22:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ik wil ook "wegwijzingen en voorzetsels" als een optie aan m'n antwoord toevoegen.

Michael Beijer
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasha Ziada: Zonder (verkeers): aanwijzingen en voorzetsels
1 hr
  -> bedankt Natasha, maar "aanwijzingen" sans iets vind ik meer iets van instructions / directions for use

disagree  Peter Simon: E voorzetsels in het algemeen hebben niets te doen met aanwijzingen, imho., maar met posities, richtingen, directies enz. wel
1 hr
  -> ik zou er denk ik zelf "ruimtelijke oriëntatie en voorzetsels" van maken




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search