https://wiki.proz.com/kudoz/english-to-dutch/computers-software/5937677-downsample-image.html

Downsample image

Dutch translation: resolutie van afbeelding verkleinen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Downsample image
Dutch translation:resolutie van afbeelding verkleinen
Entered by: Toon Theuwis (X)

09:28 Sep 7, 2015
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: Downsample image
Deze term wordt gebruik als mogelijke instelling bij het bewaren van een pdf. Ik weet niet goed hoe ik 'downsample' het best kan vertalen.
Microsoft Terminology geeft enkel 'verkleinen' als vertaling, maar dat vind ik verwarrend, want dan kan de gebruiker denken dat de afmetingen van de afbeelding worden aangepast.
Technisch gezien is downsamplen het volgende: To decrease the number of audio samples or pixels, by applying an operation such as averaging. Popular internet music formats, such as MP3, use down-sampling to reduce file size.

Suggesties?
Toon Theuwis (X)
Belgium
resolutie van afbeelding verkleinen
Explanation:
of resolutieverkleining van de afbeelding
downsampling gaat altijd gepaard met informatieverlies, daarom kan het niet met compressie vertaald worden.
In de webref worden ook de verschillen uitgelegd.
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1resolutie van afbeelding verkleinen
Henk Sanderson
3het aantal pixels van de afbeelding verlagen
Bea Geenen


Discussion entries: 6





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
downsample image
resolutie van afbeelding verkleinen


Explanation:
of resolutieverkleining van de afbeelding
downsampling gaat altijd gepaard met informatieverlies, daarom kan het niet met compressie vertaald worden.
In de webref worden ook de verschillen uitgelegd.


    https://support.office.com/nl-nl/article/Bestandsgrootte-van-een-afbeelding-verkleinen-9d8de420-3beb-4481-98e9-88efa4e2fd95
Henk Sanderson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 26
Grading comment
Bedankt Henk

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jan en sas
1 hr
  -> dank je, jan en sas

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
downsample image
het aantal pixels van de afbeelding verlagen


Explanation:
Ik zou niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden; gewoon Microsoft-terminologie overnemen.


    Reference: http://www.microsoft.com/Language/en-US/Search.aspx?sString=...
Bea Geenen
Hong Kong
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also: