uncheck

Dutch translation: uitschakelen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:uncheck
Dutch translation:uitschakelen
Entered by: Saskia

12:11 Oct 28, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / computer software
English term or phrase: uncheck
computer terminologie, zoals in check and uncheck
Saskia
uitschakelen
Explanation:
Als het om selectievakjes e.d. gaat. Microsoft-terminologie.
Selected response from:

Joep Muijs
Netherlands
Grading comment
Je gaat goed zo vandaag!!! Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7uitschakelen
Joep Muijs
5 +2uitvinken
Toiny Van der Putte-Rademakers
5deselecteren
Jan Willem van Dormolen
4uitschakelen
Jacki Uitslag
4 -1afvinken
Chantal Henno


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
afvinken


Explanation:
Ik denk dat je dit wel kunt gebruiken wanneer het gaat om het aanvinken van een selectievakje.
Soms wordt er ook wel in- en uitschakelen gebruikt, of zelden activeren en de(s)activeren.
groetjes,
chantal


Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: volgens mij is 'afvinken' juist een vinkje zetten...
6 mins
  -> Dat was nu eens om mijn Nederlandse collega's gelukkig te maken. Ik ben ook meer voor mijn tweede voorstel (in/uitschakelen), maar mijn inspanning is weer mislukt :-(

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
uitschakelen


Explanation:
Als het om selectievakjes e.d. gaat. Microsoft-terminologie.

Joep Muijs
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19
Grading comment
Je gaat goed zo vandaag!!! Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki Uitslag
2 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
5 mins

agree  joeky janusch
8 mins

agree  Vanessa Baeten
15 mins

agree  avantix: in SAP-terminologie overigens 'deactiveren'
34 mins

agree  Channa Montijn
46 mins

agree  Carla Zwanenberg
52 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitschakelen


Explanation:
check is inschakelen, uncheck is uitschakelen

Jacki Uitslag
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 19

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
deselecteren


Explanation:
Nog een mogelijkheid.
Je vraagt overigens wel hele basale dingen...

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uitvinken


Explanation:
Volgens een helpdeskmedewerker van KPN, en mijn twee zoons: computer freaks in in het kwadraat.

Toiny Van der Putte-Rademakers
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anneken
22 mins
  -> Dank je!

agree  wimdg (X)
7 days
  -> Dank!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search