Profile

Dutch translation: profileer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Profile
Dutch translation:profileer
Entered by: Robert Rietvelt

09:49 Mar 2, 2014
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / dicteermachine
English term or phrase: Profile
Als in: Profile your tasks / Capture key information by using profiling tools / You can also profile your dictations from your smartphone or iPad to allow for enhanced visibility anytime, anywhere.
Robert Rietvelt
profileer
Explanation:
We gebruiken in het Nederlands de term 'profileren' om de belangrijkste eigenschappen in een profiel samen te vatten. Weliswaar wordt in de meeste artikelen over profileren de term gebruikt voor het beschrijven van menselijke eigenschappen, maar ik zie niet in waarom het niet ook voor taken, etc. zou kunnen worden gebruikt.
Selected response from:

Henk Sanderson
Netherlands
Grading comment
Bedankt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4profileer
Henk Sanderson
4kenschetsen, kenmerken
Mariette van Heteren
3instellen
freekfluweel


Discussion entries: 9





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
profile
kenschetsen, kenmerken


Explanation:
kenschetsen, kenmerken

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
profile
profileer


Explanation:
We gebruiken in het Nederlands de term 'profileren' om de belangrijkste eigenschappen in een profiel samen te vatten. Weliswaar wordt in de meeste artikelen over profileren de term gebruikt voor het beschrijven van menselijke eigenschappen, maar ik zie niet in waarom het niet ook voor taken, etc. zou kunnen worden gebruikt.

Henk Sanderson
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 26
Grading comment
Bedankt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael Beijer
12 mins
  -> Dank je, Michael

agree  Edwin den Boer: In dit geval lijkt het me voor de herkenbaarheid van de term verstandig om dicht bij het Engels te blijven.
41 mins
  -> Dank je, Edwin

agree  Ron Willems: ook eens met Edwin. maar voor 'Profile your tasks' kun je misschien wel zo mooi 'Maak taakprofielen' gebruiken ?
12 hrs
  -> Dank je, Ron

agree  Jan Willem van Dormolen: Ook met Ron
22 hrs
  -> Dank je, Jan Wilem

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
profile
instellen


Explanation:
Instellen/defineer spraakopdrachten/spraakcommando's. Ga direct naar belangrijke informatie te defineren bij "instellingen". U kunt ook uw spraakopdrachten met beeldschermondersteuning, altijd en overal, instellen op uw smartphone of iPad.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2014-03-02 11:41:57 GMT)
--------------------------------------------------

bijschaving NA discussiepost RR:

spraakopdracht vervangen door digitaal dicteren

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2014-03-02 11:47:42 GMT)
--------------------------------------------------

belangrijke informatie zou ook nog iets van bladwijzers kunnen zijn...

"Direct naar uw persoonlijk ingestelde/favoriete informatie/nieuws gaan"

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search