macrovirus heuristics

Dutch translation: macrovirusheuristiek, heuristische herkenning van macrovirussen

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:macrovirus heuristics
Dutch translation:macrovirusheuristiek, heuristische herkenning van macrovirussen
Entered by: Jan Willem van Dormolen

11:20 Oct 4, 2012
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / manual computer software
English term or phrase: macrovirus heuristics
anti-virus software daarbij gebruikt men "heuristiek", in het Microsoft jargon wordt heuristic in het meervoud

methodiek

in het enkelvoud

heuristiek

waarom dan niet

heuristieken¿
Wim Jonckheere
France
macrovirusheuristiek
Explanation:
Zie toelichting bij discussie
Selected response from:

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3heuristische herkenning van macrovirussen
Ron Willems
4macrovirusheuristiek
Jan Willem van Dormolen
Summary of reference entries provided
Herkenning van macrovirussen op basis van heuristische analyse
Kitty Brussaard

Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
heuristische herkenning van macrovirussen


Explanation:
ik gebruik altijd deze vorm; kun je alle kanten mee uit. eventueel detectie i.p.v. herkenning.

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 163
Notes to answerer
Asker: bedankt Ron!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Mooi. Als het tenminste past in de beschikbare ruimte.
8 mins
  -> dank je. in noodgevallen "heuristische macrovirusdetectie", of als de context het toelaat gewoon "heuristische virusdetectie"

agree  Leo Viëtor
1 hr

agree  Kitty Brussaard
3 days 8 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
macrovirusheuristiek


Explanation:
Zie toelichting bij discussie

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23
Notes to answerer
Asker: ¡gracias! prachtig woord past perfect in de context met antivirus etc.





Reference comments


3 days 12 mins
Reference: Herkenning van macrovirussen op basis van heuristische analyse

Reference information:
Zolang viruscheckers niet in staat zijn om op basis van heuristische analyse de moderne macrovirussen te herkennen, is voor omgevingen met extra virusrisico de enige oplossing het verwijderen van overbodige functionaliteit.
http://www.computable.nl/artikel/praktijk/security/1367686/1...

Kitty Brussaard
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search