proinflammatory

Dutch translation: ontstekingsbevorderend

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proinflammatory
Dutch translation:ontstekingsbevorderend
Entered by: blomguib (X)

14:54 Apr 4, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: proinflammatory
still in the mice tests....is dit nu onstekingsbevorderend, of ontstekingsverwekkend? Het gaat om cytokinen waarvan "some are proinflammatory"....Meer context heb ik spijitig genoeg niet ter beschikking.

Ik word knettergek van deze octrooitekst (slecht geschreven, onduidelijke definities van termen, enz...).... dus de kans is groot dat er nog een aantal vragen komen, al was het maar om de mening van een buitenstaander te vragen...Alvast bedankt, dus!
blomguib (X)
ontstekingsbevorderend
Explanation:
De onderstaande link is weliswaar in het Duits, maar legt uit dat proinflammatory entzündungsfördernd (dus ontstekingsbevorderend) betekent.

Zie ook de tweede link waarin ontstekingsbevorderend in verband met cytokinen wordt genoemd.
Selected response from:

Judith Lang
Grading comment
Hartelijk dank, Judith!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ontstekingsbevorderend
Judith Lang
4kan onsteking bevorderen
jloew
3pro-inflammatoir
Antoinette Verburg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
ontstekingsbevorderend


Explanation:
De onderstaande link is weliswaar in het Duits, maar legt uit dat proinflammatory entzündungsfördernd (dus ontstekingsbevorderend) betekent.

Zie ook de tweede link waarin ontstekingsbevorderend in verband met cytokinen wordt genoemd.


    Reference: http://www.mta-l.de/imm/imua038.htm
    Reference: http://www.lumc.nl/1080/archief/2002/20020308.html
Judith Lang
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank, Judith!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
20 mins

agree  Linda Ferwerda
15 hrs

agree  Mirjam Bonne-Nollen
17 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kan onsteking bevorderen


Explanation:
Het heeft de mogelijkheid om onsteking te bevorderen, maar heeft daarvoor nog een "trigger" nodig!


    Reference: http://www.thefreedictionary.com/proinflammatory
    Reference: http://www.wordreference.com/definition/proinflammatory
jloew
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pro-inflammatoir


Explanation:
Pro-inflammatoir = ontstekingsbevorderend

'Het cytokinenetwerk bestaat uit pro-inflammatoire cytokinen, die ontsteking bevorderen, en anti-inflammatoire cytokinen, die ontsteking remmen (deels door remming van de productie van pro-inflammatoire cytokinen).'
http://www.cibliga.com/a_m_behcet2.html

Immunologisch onderzoek heeft uitgewezen dat in de laesies ontstekingscellen verschillende stoffen produceren en uitscheiden, ontstekingsbevorderende (pro-inflammatoire) cytokinen genaamd.
http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND129...

Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search