Designated Substance

Dutch translation: geregistreerde stof

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Designated Substance
Dutch translation:geregistreerde stof
Entered by: Titia Meesters

07:42 Jan 16, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Designated Substance
Aanduiding in MSDS. Voorafgegaan door een land (Alberta ~), om aan te geven dat een stof in dat land op een lijst staat waarvoor speciale bepalingen gelden. De betekenis is dus duidelijk, maar ik kan geen goede kortere term vinden.. moet ik de lange beschrijving gebruiken of weet iemand een betere term?
Titia Meesters
geregistreerde stof
Explanation:
Een chemische stof die geregistreerd is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs 39 mins (2006-01-18 07:22:13 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Titia!
Selected response from:

jloew
Israel
Grading comment
Bedankt! Dit wordt het dus. In het meervoud gebruikt: "Alberta Designated Substances" zal wel verwijzen naar een bestaande chemicaliënlijst, dus inderdaad van geregistreerde stoffen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1geregistreerde stof
jloew
2veiligheidsinformatieblad
rodi


Discussion entries: 3





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
designated substance
veiligheidsinformatieblad


Explanation:
Veiligheidsinformatieblad (MSDS) Pagina 2 van 5 CHRONISCH: Langdurig of herhaaldelijk contact van de huid met het stof kan ernstigere irritatie of dermatitis veroorzaken. Langdurig of herhaaldelijk inademen van stof of damp kan ernstigere irritatie en mogelijk longschade veroorzaken. MEDISCHE CONDITIES DIE VERERGEREN BIJ BLOOTSTELLING: Kan bestaand astma, emfyseem of andere ademhalingsaandoeningen verergeren. MOGELIJKE GEVAREN VOOR HET MILIEU: Geen bekend of verwacht

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2006-01-16 08:17:15 GMT)
--------------------------------------------------

Definitie
Een Veiligheidsinformatieblad (MSDS of VIB) is een document dat informatie bevat over de potentiële gezondheidsrisico's die verbonden zijn met de blootstelling aan chemicaliën of andere potentieel giftige of gevaarlijke substanties. Daarnaast bevat een VIB ook informatie over de veilige werkprocedures en voorzorgsmaatregelen die gebruikers in acht moeten nemen wanneer ze met chemische producten werken.


    www.3dsystems.com/.../lasersintering/msds/ Infiltrant/MSDS_IF-1_Infiltrant_PN24124-S02-00_B_Dutch.pdf
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Thanks Rodi, but this is not what I mean, the term is present in an MSDS but it is not the MSDS itself.


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
designated substance
geregistreerde stof


Explanation:
Een chemische stof die geregistreerd is.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs 39 mins (2006-01-18 07:22:13 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

bedankt Titia!


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=%22geregistreerde+s...
jloew
Israel
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Bedankt! Dit wordt het dus. In het meervoud gebruikt: "Alberta Designated Substances" zal wel verwijzen naar een bestaande chemicaliënlijst, dus inderdaad van geregistreerde stoffen.
Notes to answerer
Asker: Bedankt James, ik denk ook dat dit het wel moet zijn, ben nog wel net als Leo benieuwd naar je link


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik denk dat je gelijk hebt. De link werkt niet (te lang) . Wat waren je Googlezoektermen? // Aha, dan heb je gewoon gelijk
16 mins
  -> gewoon: "geregistreerde stof"




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search