servicing

Dutch translation: periodiek onderhoud, servicewerkzaamheden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:servicing
Dutch translation:periodiek onderhoud, servicewerkzaamheden
Entered by: Jack den Haan

12:44 Nov 17, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng / Procestechniek
English term or phrase: servicing
maintenance (servicing, inspection, repair) and/or transport

dit is uit een opsomming van bewerkingen waarvoor bepaalde voorschriften gelden. Nu kan ik servicing niet met onderhoud of reparatie vertalen omdat dat er al in staat. Maar wat dan?
Leo te Braake | dutCHem
periodiek onderhoud, servicewerkzaamheden
Explanation:
Servicing heeft volgens mij betrekking op onderhoud dat op periodieke basis wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld na bepaalde 'kalendermatige' tijdsintervallen of na een bepaald aantal bedrijfsuren.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Ik neem het lekker algemene servicewerkzaamheden over, zonder de andere alternatieven tekort te doen. Bedankt allemaal!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6periodiek onderhoud, servicewerkzaamheden
Jack den Haan
3 +2preventief onderhoud
Harry Borsje
4 +1dientsverlening
jloew
4werkzaamheden (onderhoud, inspectie, reparatie) en/of transport
Johan Jongman
3uitvoeren van servicebeurten
Frits Ens


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dientsverlening


Explanation:
Alles wat nodig is rondom en in aanvulling op de reparaties en het onderhoud

jloew
Israel
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anneke Panel (X)
1 min

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
preventief onderhoud


Explanation:
eigenlijk zou je ook een aantal voorbeelden daarvan kunnen noemen als je de term onderhoud helemaal wilt vermijden: smeren, naspannen, ...

(overigens: maintenance > onderhoudswerkzaamheden maakt de herhaling al wat minder storend)

Harry Borsje
Netherlands
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
6 mins

agree  HannaTheuwen
1 hr

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
periodiek onderhoud, servicewerkzaamheden


Explanation:
Servicing heeft volgens mij betrekking op onderhoud dat op periodieke basis wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld na bepaalde 'kalendermatige' tijdsintervallen of na een bepaald aantal bedrijfsuren.

Jack den Haan
Netherlands
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 161
Grading comment
Ik neem het lekker algemene servicewerkzaamheden over, zonder de andere alternatieven tekort te doen. Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nicolette Ri (X): ja, of periodieke onderhoudsbeurten
32 mins
  -> Bedankt!

agree  Harry Borsje: het is maar hoe je het noemt: preventief o.h. is (bijna) per definitie periodiek en omgekeerd
35 mins
  -> Ja, dat ben ik eigenlijk wel met je eens, maar bij 'servicing' komt naar mijn idee het periodieke aspect wel erg sterk naar voren. Denk bijv. aan de servicebeurten van een auto.

agree  FionaT
55 mins
  -> Bedankt!

agree  HannaTheuwen
1 hr
  -> Bedankt!

agree  Benny Raemaekers
1 hr
  -> Bedankt!

agree  FrederikDV (X)
9 hrs
  -> Bedankt!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uitvoeren van servicebeurten


Explanation:
bijvoorbeeld het jaarlijks onderhoud aan de c.v.

Frits Ens
Netherlands
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
maintenance (servicing, inspection, repair) and/or transport
werkzaamheden (onderhoud, inspectie, reparatie) en/of transport


Explanation:
.

Johan Jongman
Ireland
Meets criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search