personable

Dutch translation: karaktervol / met het meeste karakter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:personable
Dutch translation:karaktervol / met het meeste karakter
Entered by: Jacques Wolse

16:13 Feb 2, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Automotive / Cars & Trucks / Press release new car model
English term or phrase: personable
Hele zin: It’s a delight to drive, a joy to own, fun to use, and the most personable car in XXX's line up.
In deze context misschien 'meest sympathieke' o.i.d.?
Jacques Wolse
karaktervol / met het meeste karakter
Explanation:
Is karakteristiek niet eerder typerend voor? Misschien is karaktervol een goed compromis?
Selected response from:

Luc Dielis
Belgium
Grading comment
Lijkt me in deze context het best passen. Bedankt allemaal!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aardigste
Marijke Mayer
3 +1karaktervol / met het meeste karakter
Luc Dielis
3karakteristieke
Dennis Seine
3innemende
ilse van haneghem


Discussion entries: 1





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innemende


Explanation:
leek mij wel wat

ilse van haneghem
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 3

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aardigste


Explanation:
Het woord 'personable' wordt altijd gebruikt voor personen, niet voor auto's. Maar goed, het staat er nu eenmaal dus je moet er wat mee! Ik zou zeggen, de 'aardigste auto', nog een alliteratie ook! Het is wel een beetje bekakt woordgebruik, maar toch werl herkenbaar.
Succes met die teksten zeg!

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
2 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
karakteristieke


Explanation:
Leek me een mooie, vlotte oplossing.

Dennis Seine
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
karaktervol / met het meeste karakter


Explanation:
Is karakteristiek niet eerder typerend voor? Misschien is karaktervol een goed compromis?

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Lijkt me in deze context het best passen. Bedankt allemaal!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Zie ook opmerking van Vic. Zat ik ook aan te denken.
2 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search