PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Egg room

Dutch translation: eierruimte

11:57 Jan 10, 2017
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture / Pluimveehouderij
English term or phrase: Egg room
Het betreft een specifieke ruimte binnen een opfokbedrijf van eendagskuikens. Bij antwoord graag rekening houden met mogelijk conflict met andere termen:

Maceration room (ruimte waar niet uitgekomen eieren vernietigd worden)
Take-off room
Feed conversion (betreft ook een specifieke ruimte ... voerconversie?)
Grow-out houses
Production houses (productiestallen?)
Hatchery (broederij? Mogelijk conflict met andere termen)
Brooding (broedstallen? Mogelijk conflict met andere termen)
Riens Middelhof
Netherlands
Dutch translation:eierruimte
Explanation:
Toch weer een ruimte, maar dit is de gebruikelijke Nederlandse vakterm, zie referenties.
Selected response from:

Edith van der Have-Raats
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1eierruimte
Edith van der Have-Raats
3eierontvangstruimte
Beestext
Summary of reference entries provided
Ref
Kitty Brussaard

Discussion entries: 1





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egg room
eierruimte


Explanation:
Toch weer een ruimte, maar dit is de gebruikelijke Nederlandse vakterm, zie referenties.

Example sentence(s):
  • [Vergunningsaanvraag] voor uitbreiding van pluimveestal en het bouwen van een eierruimte en containerruimte en het aanleggen van een infiltratiegreppel
  • eierruimte, voor eieropslag (zie p. 3 van tweede referentie)

    Reference: http://www.gulpen-wittem.nl/internet/bekendmakingen_3265/ite...
    https://www.horstaandemaas.nl/nedplan/NL.IMRO.1507.BPTRMACKAYWEG4-OH01/tb_NL.IMRO.1507.BPTRMACKAYWEG4-OH01_7.pdf
Edith van der Have-Raats
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 24
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barend van Zadelhoff
1 day 3 hrs

2 days 4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
egg room
eierontvangstruimte


Explanation:
Mogelijk komt mijn reactie te laat, maar op internet krijg ik de indruk dat >eierruimte< (ook) een ruimte is waar eieren van legkippen tijdelijk worden opgeslagen, voordat ze door 'de handel' (bijv. supermarkt) worden opgehaald. Wordt ook wel eieropslagruimte of eierbewaarruimte (o.a. WUR, Boerderij) genoemd blijkbaar.

Example sentence(s):
  • In onze eierruimte kunnen maximaal 10 pallets van elk 10.800 eieren geplaatst worden. De eierhandel komt de eieren regelmatig ophalen en verpakt de eieren in de doosjes, bestemd voor de supermarkt.
  • In het eierontvangstlokaal bevindt zich een ontsmettingssluis, waarin alle eieren die de broederij in gaan worden gedesinfecteerd.

    Reference: http://toktokdedobbelaere.nl/biologische-eierproductie/eiere...
    Reference: http://edepot.wur.nl/47424
Beestext
Specializes in field
Native speaker of: Dutch




Reference comments


1 day 2 hrs
Reference: Ref

Reference information:
Zie http://wetten.overheid.nl/BWBR0022480/2009-10-25#BijlageI. Afhankelijk van wat hier precies wordt bedoeld, zou 'eiersorteer(lokaal)' hier ook een optie kunnen zijn.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search