PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

on farm dairy processing

Dutch translation: zuivelverwerking op de boerderij

09:39 Jun 11, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Agriculture / melkverwerking
English term or phrase: on farm dairy processing
Weet iemand hoe ik deze term het beste kan vertalen?

Bedrijfsinterne melkverwerking?

Ik hoor het graag.
Judith Verschuren
Dutch translation:zuivelverwerking op de boerderij
Explanation:
Ik zou 'dairy processing' in ieder geval vertalen als 'zuivelverwerking' en niet als 'melkverwerking'. Voor het gedeelte 'on farm' zijn er in principe meerdere mogelijkheden, bijvoorbeeld:
zuivelverwerking op eigen locatie
zuivelverwerking bij de bron
eigen zuivelverwerking etc.
Selected response from:

Kitty Brussaard
Netherlands
Grading comment
dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6zuivelverwerking op de boerderij
Kitty Brussaard
3 +1zelfkazerij
Gerard de Noord
3 +1zuivelproductie op het bedrijf zelf
Wim Jonckheere


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
zuivelverwerking op de boerderij


Explanation:
Ik zou 'dairy processing' in ieder geval vertalen als 'zuivelverwerking' en niet als 'melkverwerking'. Voor het gedeelte 'on farm' zijn er in principe meerdere mogelijkheden, bijvoorbeeld:
zuivelverwerking op eigen locatie
zuivelverwerking bij de bron
eigen zuivelverwerking etc.

Kitty Brussaard
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wim Jonckheere: net op hetzelfde moment!
1 min
  -> :-)

agree  Robert Rietvelt
3 mins
  -> Dank je wel Robert :-)

agree  Natasha Ziada: Verwerking past naar mijn idee net beter dan productie
25 mins
  -> Agree :-)

agree  Michiel Leeuwenburgh: Ook eens met Natasha: liever verwerking dan productie.
1 hr
  -> Mee eens :-)

agree  Tineke Van Beukering
2 hrs
  -> Dank je wel Tineke :-)

agree  Easy Translatio
5 days
  -> Dank je wel Arjen :-)

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zuivelproductie op het bedrijf zelf


Explanation:
verwerken van melkproducten tot afgewerkte zuivelproducten: kaas, boter, karnemelk... op de boerderij zelf

Wim Jonckheere
France
Native speaker of: Native in FlemishFlemish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Een minuut verschil :-)
6 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zelfkazerij


Explanation:
Uitsluitend om dat woord weer eens te kunnen tikken.

Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natasha Ziada: lol!
15 hrs

agree  freekfluweel: Hij is fijn, vind ik wel een punt waard!
1 day 21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search