Capsule collection

Danish translation: designerkollektion

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Capsule collection
Danish translation:designerkollektion
Entered by: Ann Louise Rodríguez

07:02 Jun 7, 2011
English to Danish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / Lingeri
English term or phrase: Capsule collection
Every year X releases a capsule collection in association with a guest designer.

Pft ;-)
Ann Louise Rodríguez
Spain
capsule-kollektion
Explanation:
Der er flere relevante eksempler på danske hjemmesider.
Måske findes der en mere dansk betegnelse...

http://www.google.dk/#hl=da&lr=lang_da&rlz=1W1HPEA_da&biw=89...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-06-07 09:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

En lille kollektion (kreeret på baggrund af et tema), som består af få dele (typisk 6-12), der alle kan kombineres og skabe forskellige outfit.
Der er også en del eksempler på "capsule collection" på danske hjemmesider.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-06-07 11:31:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Designerkollektion" kunne måske være en anden mulighed.
Jeg tvivler på, der findes en dansk term, som er helt dækkende...

Sammenlign fx disse søgninger:
http://www.google.dk/#hl=da&rlz=1W1HPEA_da&biw=1124&bih=543&...
http://www.google.dk/#q="capsule collection" h&m&hl=da&rlz=1...

Evt. en omskrivning: lille/mindre/begrænset kollektion med indbyrdes matchende dele - eller lignende...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-06-07 11:40:49 GMT)
--------------------------------------------------

På tyske og svenske hjemmesider bruges termen "kapselkollektion".
Selected response from:

Malberg
Denmark
Grading comment
Mange tak til alle - jeg vælger designerkollektion (gæstedesigner).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4matchende kollektion
Jeanette Brammer
3capsule-kollektion
Malberg
3Samlet kollektion
Ditte Duclert
3stærk samling
Birgit Holst


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
capsule collection
stærk samling


Explanation:
kan også være en koncentreret samling

Birgit Holst
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
capsule collection
matchende kollektion


Explanation:
En "capsule collection" er en kollektion, hvor de enkelte dele passer sammen, så man kan skabe mange forskellige looks med relativt få stykker tøj. Jeg tror ikke, vi har et udtryk, der svarer helt til det engelske.


    Reference: http://www.sundbaby.dk/shop/tiny-minymo-tullebukser-106883p....
Jeanette Brammer
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
capsule collection
Samlet kollektion


Explanation:
Som alternativ til de andre svar

Ditte Duclert
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
capsule collection
capsule-kollektion


Explanation:
Der er flere relevante eksempler på danske hjemmesider.
Måske findes der en mere dansk betegnelse...

http://www.google.dk/#hl=da&lr=lang_da&rlz=1W1HPEA_da&biw=89...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-06-07 09:27:52 GMT)
--------------------------------------------------

En lille kollektion (kreeret på baggrund af et tema), som består af få dele (typisk 6-12), der alle kan kombineres og skabe forskellige outfit.
Der er også en del eksempler på "capsule collection" på danske hjemmesider.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-06-07 11:31:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Designerkollektion" kunne måske være en anden mulighed.
Jeg tvivler på, der findes en dansk term, som er helt dækkende...

Sammenlign fx disse søgninger:
http://www.google.dk/#hl=da&rlz=1W1HPEA_da&biw=1124&bih=543&...
http://www.google.dk/#q="capsule collection" h&m&hl=da&rlz=1...

Evt. en omskrivning: lille/mindre/begrænset kollektion med indbyrdes matchende dele - eller lignende...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2011-06-07 11:40:49 GMT)
--------------------------------------------------

På tyske og svenske hjemmesider bruges termen "kapselkollektion".

Malberg
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 26
Grading comment
Mange tak til alle - jeg vælger designerkollektion (gæstedesigner).




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search