Engineered print

Danish translation: enkeltstående print

09:24 Jan 19, 2011
English to Danish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: Engineered print
Er der nogen, der ved, hvordan "engineered print" i nedenstående skal oversættes?

22" Technical twill boardshorts with engineered print and embossed waistband.

Har fundet flg. definition af "engineered print" på http://www.womensgolfproshop.com/apparel-fashion-glossary.ht...

Engineered print -
Also called a placed print, is integrated into a specific area of the design. Border prints are often engineered into place.

Har fået 1 Google-hit på "placeret tryk" og 1 på "placeret print", som begge passer ind i konteksten, men synes det lyder lidt underligt.
Andreas S
Denmark
Danish translation:enkeltstående print
Explanation:
På Google-billeder ses et tryk, som svarer til "placement print", når jeg indtaster udtrykket. Trykketeknikker kan enten være "all over print"(et mønster i rapport) eller "placement print", hvilket svarer til et enkeltstående print. Se nedenstående webside
Selected response from:

Randi Kristensen
Denmark
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4enkeltstående print
Randi Kristensen
4enkeltstående print
Randi Kristensen


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
engineered print
enkeltstående print


Explanation:
På Google-billeder ses et tryk, som svarer til "placement print", når jeg indtaster udtrykket. Trykketeknikker kan enten være "all over print"(et mønster i rapport) eller "placement print", hvilket svarer til et enkeltstående print. Se nedenstående webside


    Reference: http://www.lisbetgertz.com/da/monstreprints/
Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 1

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
engineered print
enkeltstående print


Explanation:
På Google-billeder ses et tryk, som svarer til "placement print", når jeg indtaster udtrykket. Trykketeknikker kan enten være "all over print"(et mønster i rapport) eller "placement print", hvilket svarer til et enkeltstående print. Se nedenstående webside


    Reference: http://www.lisbetgertz.com/da/monstreprints/
Randi Kristensen
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 1
Notes to answerer
Asker: Tak for hjælpen! Får ingen hits på "enkeltstående print/tryk" (udover fra dit link), men tror jeg bruger det indtil videre.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search