power-up time

Danish translation: opladningstid

16:34 Aug 7, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: power-up time
Handler om et digitalkamera. Noget om hvor hurtigt billedet vises på skærmen, efter at det er blevet taget.
Nogen forslag på dansk?
Derringdo
Bulgaria
Danish translation:opladningstid
Explanation:
nu er dansk ikke mit første sprog så jeg er ikke sikker. så vidt jeg ved, så er ordet opladningstid brugt i forhold til batterier som oplades og jeg har hørt det brugt ved computerbrug, hvor man venter på at billede viser sig på en computerskærm...
Selected response from:

miskmask
Grading comment
Tak!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3opstartstid
Line Andersen
3opladningstid
miskmask


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opladningstid


Explanation:
nu er dansk ikke mit første sprog så jeg er ikke sikker. så vidt jeg ved, så er ordet opladningstid brugt i forhold til batterier som oplades og jeg har hørt det brugt ved computerbrug, hvor man venter på at billede viser sig på en computerskærm...

miskmask
Native speaker of: Native in IcelandicIcelandic
PRO pts in category: 1
Grading comment
Tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Det er ikke et heldigt ord på dette sted, da der ikke er tale om en opladning af batteri eller kapacitor, men om den tid, der går til at danne billedet og lagre det.
6 hrs

22 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opstartstid


Explanation:
Hej - jeg tror såmænd bare det er "opstartstid", når det er skærmen, der menes.

Jeg har søgt lidt på google og fundet termen hos nogle af de store kamera-producenter.

Example sentence(s):
  • Det ekstremt kraftfulde zoom i kombination med kort opstartstid, alt sammen i en kompakt enhåndsmodel, gør kameraet til et af de bedste kameraer på markedet...
Line Andersen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search